Ungt bureau på opkøb

Peter Engholm
25@mail.dk

Et bureau fra sidste sommer har købt det ti år gamle Medieguruerne, der blev kaldt et kreativt mediabureau. Stifteren af Medieguruerne fortsætter i det købende bureau.

Selv om et bureau er lille og ungt, er der naturligvis intet der forhindrer det i at gå på opkøb. Det er netop, hvad BPN har gjort med Medieguruerne.

Mediabureauet BPN kom til verden i Danmark sidste sommer som et second brand under IUM Group. På verdensplan har BPN 35 kontorer i 24 lande. Og fra den overordnede ejers side, IPG, er der sat en seriøs vækst-målsætning for BPN-kæden.

”Som et lille bureau har vi ambitiøse vækstmål. Og dem er vi godt i gang med at indfri med overtagelsen af nye, spændende kunder og arbejdsområder – og med Medieguruernes stifter, Thomas Planck, som endnu en erfaren rådgiver på vores bureau. Vi ser fortsat os selv som en lille speedbåd blandt supertankere,” siger Niels Christian Skjøth, der er sammen med Karsten Lange står i spidsen for det unge bureau.

Med overtagelsen af Medieguruerne vokser BPN således ikke kun med et ”tocifret million beløb”, men også med Thomas Planck, der i denne uge tiltrådte hos BPN.

Baggrunden for handlen var en god dialog parterne imellem samt et godt samarbejde på forskellige kunder den seneste tid.

”Vi har den samme kultur og arbejdsform.  BPN får nu flere kunder på listen, der stemmer godt overens med vores eksisterende arbejdsområder, og samtidig er det en god opkøbsmulighed,” siger Karsten Lange fra BPN.

Han suppleres af Thomas Planck:

”Det åbnede sig en interessant mulighed med stærke synergier, som jeg følte var værd at forfølge. Jeg glæder mig derfor rigtigt meget til den spændende udfordring, der ligger i, at være med til at opbygge BPN-brandet i Danmark.”