For blot tre år siden brød fire Creuna chefer ud og skabte deres eget bureau: Think! Digital. Den beslutning har de næppe fortrudt et eneste øjeblik siden.
De har netop fremlagt deres tredje regnskab, og det viser en fordobling – igen. For de kom ikke bare ganske godt i gang – de fordoblede sig også i år 2, og bureauet er nu oppe og snuse til en bruttoavance på 20 mio. kr. og har 24 medarbejdere.
En imponerende udvikling. Bundlinjen er også fulgt med. Indtjeningen blev i 2014 tredoblet.
De markante vækst-procenter viser sig dog også på den gennemsnitlige personaleomkostning, som er vokset med 37,3 pct. til 680.000 kr.
“Vi er et seniortungt bureau, og mange af de nyansatte er dyre folk,” siger adm. dir. Mads Gustafsen og tilføjer, at en af udfordringerne for et bureau som Think! Digital er at skaffe de rigtige folk.
“Der er rift om folk med de rigtige kompetencer, og det hæmmer faktisk væksten,” siger Mads Gustafsen.
Et skarpt fokus er en af forklaringerne på bureauets succes.
“Det vi så i 2011 var, at der var behov for et bureau der kan hjælpe kunden med at skabe visionen og løbende eksekvere og videreudvikle, og det er stadig efter den model Think! Digital skal videreudvikles i 2015 og 2016.” siger Mads Gustafsen og tilføjer, at bureauet holder sit fokus på det forretningsstrategiske, konceptudvikling og design – og siger nej til de ting, som man ikke er gode til.
På udviklingsfronten vil bureauet investere i at styrke kommunikationskompetencerne.
“Indhold og dialog er kernen i gode digitale løsninger og på det område vil vi tage vores egen medicin og supplere vores eksisterende kompetencer på indholdsstrategi ved at blive stærkere på det taktiske,” siger kreativ dir. Klaus Silberbauer.
Nøgletal for Think! Digital
- Bruttoavance 19,3 mio. kr. + 114,4 pct.
- Bruttoavance pr. medarbejder 1,016 mio. kr. +46,7 pct.
- Lønandel 67,0 (71,6)
- Resultat af primær drift +2,614 mio. kr. +230,5 pct.
Bruttoavancen er estimeret af Bureaubiz