I år markerer tredje gang, at DRRB uddeler Claus Fynbo Legatet på 30.000 kr. til et ungt talent fra et DRRB-bureau. Legatet finansieres af Wibroe, Duckert & Partners og har til formål at mindes art director Claus Fynbo ved i hans ånd at videregive et velfortjent skulderklap til en ung, kreativ ildsjæl i branchen.
Vinderen af dette års legat blev 32-årige art director Rasmus Løgtholt Thomsen fra Advance. Rasmus blev i 2007 ansat som junior ADer, men voksede på rekordtid ud af rammerne og blev ADer med ansvar for en af bureauets største kunder.
Rasmus Løgtholt Thomsen blev i indstilligen beskrevet med bl.a. disse ord: “en stille person med stor personlighed, der upåagtet af opgavers kompleksitet og politik arbejder sig igennem projekterne og lader sit arbejde tale for sig selv”. Kreativ direktør hos Advance, Morten Kirckhoff, karakteriserer Rasmus som “professionel, hans leverance er altid høj og han tager modvind med ophøjet ro”.
Legatet er indstiftet til ære for art director Claus Fynbo, som i 2006 døde af kræft kun 41 år gammel. Claus Fynbo var kendt i branchen som en eminent reklamehåndværker med et ublasert forhold til sit ellers enestående potentiale. I hans ånd er forretningsforståelse, flid og fandenivoldskhed derfor nogle af de dyder, der skal til for at vinde Claus Fynbo-legatet, som har til formål at anspore branchens kreative talenter til at udvikle netop den type egenskaber.
DRRB indstiftede legatet på opfordring fra Wibroe, Duckert & Partners. Bureauet finansierer uddelingen, som DRRB står for – i form af en bestyrelse bestående af kreative personligheder i branchen, som gennem årene har arbejdet sammen med Claus Fynbo.