Vinterberg-film skal brande Unibet

Peter Engholm
peter@bureaubiz.dk

Det taktiske Next Match-koncept med Joakim Knop suppleres nu med to store brandspots instrueret af Thomas Vinterberg. Se filmene her.

Unibet har igennem længere tid samarbejdet med Starcom og det digitale reklamebureau Suzumuchi. Alene siden liberaliseringen af det danske spillemarked 1. januar 2012 har trekløveret udviklet og indrykket over 120 taktiske tv-spots om “den næste vigtige kamp” med tilhørende videobannere og landingpages.

Dette spor med Joakim Knop som studievært fortsætter uforandret, men suppleres nu af to brandspots, instrueret af Thomas Vinterberg, der i 2013 har fået 670.000 danskere i biografen til sin spillefilm “Jagten”.

Mens hvert Next Match-indslag højst har kørt 3-4 dage, satses der mere langsigtet på Vinterberg-filmene, der “indløser Unibets brand-identitet Af spillere for spillere,” som Frederik  Bierfreund, Creative strategist, hos Suzumuchi formulerer det.

“De nye film, der sætter en overligger til de taktiske spots, bygger på en indsigt om, at alle os, der godt  kan lide at spille, ser chancen for et venskabeligt væddemål alle mulige steder i hverdagen,” siger Frederik Bierfreund.

Unibets kampagne starter på tv torsdag den 4. april.