Ambitionerne er tårnhøje i Danish Water Forum, der netop har valgt bureau til at hjælpe med udformningen og lanceringen af “The Rethink Water Project”.
Lige nu er der ca. 50 virksomheder med i Danish Water Forum og projektet er en global satsning på at udvikle Danmark til en international ’water hub’, der vil tiltrække internationale forskere og virksomheder i samme omfang, som man ser det på vindområdet.
Det bliver ikke et bureau men derimod en konstellation, der er blevet valgt til at hjælpe projektet i luften. Og der er tale om en unik konstellation, idet det er et digitalt bureau, et reklamebureau og et arkitektfirma, der har vundet opgaven.
Umiddelbart er det Lifted, som er initiativtager til konstellationen, og bureauet, der holder kontrakten. De to andre deltagere er We Love People og arkitektfirmaet Tredje Natur.
“Vi er i dagligdagen ligeværdige parter over for kunden, og det er styrken i konstellationen. Vi har hver vores rolle, og ingen af rollerne kan undværes. Tredje Natur skal sørge for en flot og indbydende præsentation af projektet, We Love People skal sikre en stærk kommunikation, og vi skal binde indsatserne sammen, så arbejdet omsættes til konkrete leads,” siger adm. dir. Jannik Liedner, Lifted.
I løbet af 2013 bliver der udviklet kommunikationsstrategi, film, et avanceret virtuelt 3D-udstillingsunivers, samt en digital platform som vil understøtte et globalt netværk af både leverandører og kunder i vandbranchen.
“Vi afsøgte bureaumarkedet for at finde den helt rette samarbejdspartner til at varetage den meget store og komplekse opgave, som vi skal løfte. Valget var klart på grund af de stærke kompetencer, som var blevet dannet i en helt ny type konstellation - og selvfølgelig de overvejelser, som holdet havde gjort sig om udfordringen,” siger marketingdirektør Pia Klee, Danish Water Forum.
Baggrunden for projektet er, at vand forudsiges at blive en knap ressource i takt med at verdens befolkning bliver større og større.
“Vi er i Danmark ret langt med udvikling af teknologier omkring f.eks. at finde grundvand, rense spildevand, reducere spild og bruge vand i produktionen. F.eks. har vi i Danmark reduceret det spild, der sker i rørsystemer betydeligt, og Carlsberg har reduceret forbruget af vand til produktion af en liter øl til en femtedel,” siger Jannik Liedner og tilføjer:
“Det er vildt fascinerende, hvad Danish Water Forum har præsteret og det er et virkelig spændende projekt at være med i.”