Af Finn Graversen fg@kabelmail.dk

3 millioner visninger af et spil på IPhone for Unilever-produktet Axe gav en markant højere købsintention.

Unilever er den første store annoncør, der har kørt en full-scale kampagne gennem en ny applikation til IPhone.

Egentlig har hverken Apple eller Adobe endnu udviklet Flash tila t kunne anvendes på telefonen, men det kunne firmaet Greystripe ikke vente på og derfor udviklede man selv en applikation. Den har nu været taget i anvendelse af Unilever, der har kørt en kampagne med et online-baseret spil til IPhone for sit Axe-produkt. Unilever er den første annoncør til at køre en full-scale kampagne på IPhone. Ialt blev det til 3 millioner visninger, og resultaterne har været positive.

Målgruppen var mænd 18-24 år, og købsintentionen steg fra 59 til 74 pct. blandt dem, der havde interageret med spillet. Blandt dem, der havde set annoncen men ikke interageret med spillet var den positive reaktion ikke så markant.

4000 respondenter deltog i analysen – heraf havde 943 ikke set annoncen og fungerede derfor som kontrol-gruppe.

Kommentarer

  1. Dejligt at der kommer fokus på smartphones unikke mulighed for at skabe brand value. Vi har startet et mobil bureau UrbanEmbassy.com, for netop at kunne imødekomme denne trend. Hvis man selv har, eller har set folk der bruger iPhone, så forstår man hvor perfekt den er til at skabe forbindelse og dialog med brugeren.

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club