Af Peter Engholm, journalist

41 ideer dystede i Carlsbergs talentkonkurrence ”Beers for ideas”. Vinder-ideen var måske ikke vildt original, men eksekveringen var gennemført. Se filmen her.

Carlsbergs gavmildhed blev gengældt ved Cannes Live Copenhagen – tre dages faglige festligheder i København, arrangeret af de studerende ved Reklamelinjen.

Bryggeriet sponserede øllet på fad og flasker, og de studerende ved kreative uddannelser – samt personer under 30 år – kvitterede ved at levere 41 ideer til konkurrencen ”Beers for Ideas”. Her lagde briefen op til at få fyret op under Carlsbergs 175-års jubilæum næste år.

Ideerne, udtænkt og leveret på to dage, blev gransket af en jury bestående af Clara Prior-Knock, kreativ dir. på UncleGrey, René Sohn Kammersgaard, kreativ dir. på Nord DDB, og Julian Marsili, der er global director Carlsberg Brand – og hoveddommer i konkurrencen.

De tildelte et team bestående af Johan Nybro og Oliver Samuelsen sejren i konkurrencen, som lancerede den kønsneutrale øl ved navn Kim. Se filmen her:

”Måske ikke den mest originale idé, fordi afarter af den er set før. Men vi belønner den store indsats, der åbenlyst er lagt i arbejdet. De præsenterer ideen, som om den allerede er udført, og det er en effektiv måde at fange opmærksomheden hos modtageren,” siger Julian Marsili.

Johan Nybro og Oliver Samuelsen vinder en flybillet til Cannes og AirBnB-ophold under næste års festival. 

Kommentarer

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club