Usædvanligt valg af ny marketingdirektør i Egmont

Peter Engholm
25@mail.dk

Den adm. direktør vendte blikket indaf, da han skulle finde en ny marketingdirektør i Egmont Publishing. Stillingen er dog ikke permanent besat.

Egmont Publishing, der udgiver over 700 blade og magasiner i 30 lande, har fået ny marketingdirektør. Det sker i forbindelse med en rokade, efter at den hidtidige marketingdirektør og magasinchef, Monica Bundgaard, er stoppet.

Hendes funktioner er nu splittet op, så ny magasinchef er Tina Nikolaisen, der tillige er chefredaktør på Alt for damerne.

Valget af ny marketingdirektør er dog usædvanligt. Adm. direktør i Egmont Publishing, Klaus Høeg-Hagensen, har i første omgang nemlig ikke været langt omkring for at finde den nye marketingdirektør – det er nemlig ham selv.

”Hidtil har marketingdirektøren været fra den redaktionelle søjle, der er delt op i ugeblade og magasiner. Nu er det en stabsfunktion … indtil videre,” siger Klaus Høeg-Hagensen.

Han mener ikke, at kombinationen adm. direktør og marketingdirektør generelt er så usædvanlig, og at den i det konkrete tilfælde er kærkommen:

”Jeg har det fint med at få marketing tættere på. For selv om det ikke er nogen permanent løsning, så har jeg ikke travlt. Jeg vil bruge tiden på at blive klogere på konstruktionen og på, hvordan marketing skal placeres organisatorisk fremover,” siger Klaus Høeg-Hagensen.