Gevinstchancen er stor i Direct Marketingprisen, som Post Danmark står bag. 65 kampagner var indsendt, og af dem er godt halvdelen – nærmere bestemt 38 – blevet udvalgt til shortlisten fordelt på seks kategorier.
Særligt en kategori trækker mange shortlistninger: Enkel og Effektiv hedder den, og her har juryen fundet hele 16 kampagner værdige til en finaleplads.
I alt 29 bureauer er kommet på shortlisten, og at feltet er spredt, understreges af, at kun godt en håndfuld har fået mere end én nominering. Se toppen af bureaulisten lidt længere nede i artiklen.
“Niveauet for kampagnerne til Direct Marketing Prisen er igen i år utroligt højt. Det vidner om en DM-disciplin, der bliver drevet af meget dygtige og professionelle mennesker, der formår at omsætte en stærk strategi til en smuk eksekvering, hvor kreativitet og effektivitet er i højsædet,” siger Susanne Rose Plum, der er formand for dommerkomiteen og chef for Reklame & Media i Post Danmark.
Som en del af nomineringen har de 38 kampagner allerede sikret sig en adgangsbillet til semifinalerne i The DMA Intemational ECHO Awards 2013 i USA.
Direct Marketing Prisen 2013 finder sted den 30. maj på Tivoli Hotel & Congress Center i København.
Bureauer med mere end én nominering – Direct Marketing Prisen 2013
- 5 Hjaltelin Stahl
- 4 Klausen + Partners
- 3 Mediabroker
- 3 OgilvyOne
- 3 RelationshusetGekko
- 2 WeThink
Herefter følger 23 bureauer med en enkelt shortliste hver.
Shortlisten – Direct Marketing Prisen 2013
(Kampagnenavn, virksomhed, bureau)
Integreret BtB:
- Spar millioner med Doc2mail – Virksomhed: KMD – Bureau: Won Won
- Stil Skarpt – Virksomhed: TDC Erhverv – Bureau: Zupa Recommended
- Slow Steaming – videndeling skabte stigning i salget på 13% – Virksomhed: MAN PrimeServ – Bureau: Klausen + Partners
Integreret BtC:
- PensionsKlassen – Virksomhed: ATP – Bureau: Hjaltelin Stahl – Bureau: OMD
- Den Store Forskel – Virksomhed: Dyrenes Beskyttelse – Bureau: Adnuvo
- Mit Realdania – fra passive ”pligtmedlemmer” til 70 % aktive medlemmer – Virksomhed: Realdania – Bureau: Responsive
- Træn med forsvaret – som 188.056 andre – Virksomhed: Forsvarets Rekruttering – Bureau: RelationshusetGekko – Bureau: Public
Enkel og effektiv:
- Rekruttering af Ambassadør korps – Virksomhed: Inspiring Denmark – Bureau: Adtention reklamebureau
- Regnestykket er ligetil… – Virksomhed: Codan Forsikring A/S – Bureau: DDB Copenhagen
- Der er kun 2 cm mellem hungersnød og håb! – Virksomhed: Røde Kors – Bureau: intet bureau
- A-kasse-testen – Virksomhed: ASE – Bureau: Mediabroker – Bureau: WeThink – Bureau: Gorm Larsen og Zornig
- Et brev på selvmordsmission – Virksomhed: YouSee A/S – Bureau: OgilvyOne
- Skrotpræmie – Virksomhed: Electrolux Professional A/S Vaskeriløsninger – Bureau: Relevans
- Billigere bilforsikring eller gratis bilvask – Virksomhed: Alka Forsikring – Bureau: Director – en del af DirectGruppen
- fitness dk – Den lille salgsbooster – Virksomhed: fitness dk – Bureau: IUM
- Moving business – from VIP-to-VIP – Virksomhed: Bang & Olufsen – Bureau: Co+
- Operation ROI – direct marketing som forretningsdriver – Virksomhed: Tryg Forsikring A/S – Bureau: RelationshusetGekko
- CPH – Parkér i efterårsferien – Virksomhed: CPH Københavns Lufthavne A/S – Bureau: Hjaltelin Stahl
- UDSOLGT – Virksomhed: Mannaz – Bureau: RelationshusetGekko
- Telia Spotify – en klassisk DM der spiller – Virksomhed: Telia – Bureau: Hjaltelin Stahl
- Mad & Meninger – Virksomhed: ISS Facility Services – Bureau: Klausen + Partners
- Bygas i 3D – Virksomhed: Københavns Energi (HOFOR) – Bureau: Klausen + Partners A/S
- Kærlighed fra Telenor – Virksomhed: Telenor – Bureau: Wunderman
Husstandsomdelt:
- Rødt kort til kalenderen – Virksomhed: DCC Energi – Bureau: Mediabroker – Bureau: Coolgray
- Lotto – held på abonnement – Virksomhed: Danske Spil – Bureau: Action Europe
- Triumph Inspirationsmagasin – Virksomhed: Triumph International Textil A/S – Bureau: Integer Nordic, Copenhagen
- Måltidskassen: Alt leveret i en kasse – Inklusive en kok. – Virksomhed: Aarstiderne- Bureau: Mediabroker – Bureau: WeThink
Opmærksomhedsskaberen:
- Future Food Innovation 2013 – Virksomhed: AgroTech A/S – Bureau: 3fisk
- Alt bliver til virkelighed med IBM – Virksomhed: IBM Danmark – Bureau: OgilvyOne worldwide
- The Grill – Virksomhed: Scandic Hotels – Bureau: In-Mind Reklamebureau ApS
- Dansk Reklame Film – Æd Billetten – Virksomhed: Dansk Reklame Film – Bureau: Creuna
- 20 minutter – Virksomhed: Ekstra Bladet – Bureau: Hjaltelin Stahl
- Silkeborg Kalder – Virksomhed: Silkeborg Kommune – Bureau: Brandstifter AS
- IUM’s Julekort – ”Jeg så dig på Markedsforing.dk” – Virksomhed: IUM – Bureau: Marvelous
Relationsskaberen:
- Få mere ud af YouSee – Virksomhed: YouSee A/S – Bureau: OgilvyOne
- Club Øresundsbron – fra et stykke asfalt til en kilde til inspiration og oplevelser! – Virksomhed: Øresundsbro Konsortiet – Bureau: Advance A/S
- CPH Advantage – if you want (7 times) more – Virksomhed: CPH – Københavns Lufthavne A/S – Bureau: Hjaltelin Stahl
- Find Your Hidden Treasure – Når guldet ligger i relationen – Virksomhed: FL Smith Automation – Bureau: Klausen + Partners
Læs mere om Direct Marketing Prisen her.
Dommerkomiteen består af 14 medlemmer med erhvervs- eller bureaubaggrund. De er:
- Ann Leistiko, Marketing- og kommunikationschef, Deloitte,
- Thomas Lind, Direktør – Direct, Mediabroker,
- Christian Linnelyst, Marketingchef, Falck A/S,
- Michael Thim, adm. direktør, IUM,
- Maria Køhler Furbo, Partner og adm. direktør, RelationshusetGekko,
- Anders Fich, Nordisk Marketingchef, Tryg,
- Jørgen Kurt Jensen, Director, Aegis Media/Carat,
- Tina Engberg, Kommunikationschef, Dyrenes Beskyttelse,
- Troels Skjelbo, Online Director, YouSee,
- Ulrik Feldskov Juul, Kreativ Direktør, Partner, ZupaRecommended,
- Anne Lene Hamann, Matas,
- Poul O. Kuhberg, Kundechef – briller, Synoptik,
- Morten Aabo, Responsive
- Susanne Rose Plum, chef for reklame og media i Post Danmark.