Værsgo: Ugens mest delte viralfilm

Peter Engholm
peter@bureaubiz.dk

Internationalt branchemedie kalder den brutal. Jobsamtale med udsigt død og udslettelse – LG reklamerer for storskærm på skræmmende vis.

Hvad kan du bruge en 84 tommers skærm til? Naturligvis til at lave tykt grin med folk på en måde, så de tror, de skal dø.

LG har før – i en elevator – muntret sig med at forsøge at skræmme livet af folk. Nu fortsætter spøgen til en jobsamtale – en situation, hvor deltagerne i forvejen har nerverne uden på tøjet. Og disse nerver kommer virkelig ud og blafre, da de bag job-intervieweren ser en meteor ramme jorden i en enorm eksplosion. 

Hvad de tror er et vindue, er i virkeligheden den førnævnte 84 tommers skærm. 

180 Amsterdam står bag filmen, der ifølge Unruly er den absolut mest delte reklame – ikke blot i det seneste døgn, men den seneste uge. 

Adweek er bestemt ikke begejstret: Hvis reaktionerne er ægte, og ikke iscenesatte, så kan dette være det hidtil mest brutale eksempel på pranktvertising, lyder bedømmelsen. Dertil kommer en tvivlsom timing med krigstommer i Syrien.