Der er, hvad der er indeni, som betyder noget.
Det kan enhver jo komme og sige, men når det er Intel (Inside), der leverer platformen, som en laaang række brugere udfylder, så giver det pludselig bedre mening.
The Beauty Inside er historien om en person, der vågner op hver eneste dag som en ny person – ung, gammel, kvinde, mand, sort, hvid – og det dér med, hvad der er indeni, er en kende svært, når ingen kan se det.
Vi følger denne person og får indblik i, hvem vedkommende tidligere har været – for disse personer har efterladt klip med og om sig selv på en laptop, som vedkommende har med sig – en Toshiba.
Og det er makkerparret Intel og Toshiba, som på sidstedagen i Cannes høstede dobbelt Grand Prix – først i Branded Content & Entertainment, siden i Film – for en serie på seks afsnit. Bureauet er Pereira & O’Dell i San Fransisco og produceret af B-Reel i Los Angeles.
Hovedpersonens tidligere udseende og identiteter er virkelige historier, skrevet og udført af virkelige mennesker – og så får du ikke mere autencitet for den 25-øre …
Juryformanden i Branded Content & Entertainment, Scott Donation, sagde:
“Ideen er naturligvis vigtig, men kvaliteten af indholdet skal følge med. Og elegancen i det bruger-genererede indhold er højt her. De to brands overlader hovedrollerne til brugerne, der reflekterer over deres ydre og indre.”
Se forfilmen og alle seks afsnit på denne kanal.
I Film-konkurrencen optræder den som et langt format, og det format fik juryformanden, Sir John Hegarty til at komme med en advarsel.
“Bare fordi det er muligt at bringe lange formater, så skal man ikke glemme, at evnen til at redigere er vigtig for at skabe en god film.”
Der var dog ingen tvivl om de rosende ord til Toshiba/Intel. “De har fat i hjertet af deres brand, og de har fundet en meget smart måde at sætte det i spil på,” lød det bl.a.