Et nyt bureau har set dagens lys i København: Aakjær & Co. Det er stiftet af to personer, der begge senest har været Account Directors i Valtech, men som kommer fra hvert sit faglige ståsted:
Christoffer Bettencourt har de seneste 10 år rådgivet virksomheder med udgangspunkt i forretningsoptimering, mens Mads Aakjær Lauridsen de seneste 14 år har fungeret som rådgiver inden for User Experience og værdiskabende kundeoplevelser.
De to har også arbejdet sammen hos Creuna, hvor Christoffer Bettencourt var Head of Insights & Analytics, og Mads Aakjær var Head of User Experience & Design.
Og de to discipliner søger Aakjær & Co at integrere:
”Vi oplever efterspørgsel efter både kvalificeret UX-rådgivning – baseret på kvalitative kundeindsigter – og kvantitative indsigter på baggrund af data,” siger Christoffer Bettencourt, der er Business Development Director i bureauet.
Han suppleres af UX Director, Mads Aakjær:
”Forstår man at balancere de to tilgange – brugerindsigter og en mere empirisk forståelse af, hvad der får brugerne til at udføre de ønskede handlinger – har man også fundet nøglen til at skabe de kundeoplevelser, som virksomheden kan bygge sin forretning på.”
Det nye bureau ser forretningsoptimering som en løbende proces – og så er der andre forløb, der ikke behøver at vare så længe:
”Vi er drevet af et opgør med de langstrakte analyse- og strategiforløb, der ofte er svære at se i den endelige løsning. Vores analysekoncept kan effektivt hjælpe beslutningstagere med at finde ud af, hvor den digitale sko trykker, og hvad de kan gøre ved det – både på kort og langt sigt,” siger Mads Aakjær Lauridsen.