Kunden er global og projekterne beskrives som omfattende – men der ligger et markant dansk fingeraftryk bag det nye samarbejde mellem Valtech og Bayer CropScience.
Koncernen er en af verdens største og førende virksomheder inden for plantebeskyttelse. Valtech skal udvikle løsninger, som sikrer global brandkontrol på både virksomheds- og produktniveau, og som samtidig giver de enkelte lande og markeder maksimal fleksibilitet til for alvor at anvende digitale kanaler til at udvikle og drive forretning.
Det har således været afgørende for Bayer CS at finde en partner, som tilbyder den type ydelser og services på tværs af lande og regioner.
Opgaven er vundet af det danske kontor, som bliver lead på projektet – men andre Valtech-kontorer kommer til at bidrage – især Tyskland, hvor Bayer er hjemmehørende, og USA i starten for at sikre relationen til de lokale Bayer-kontorer omkring udrulning.
“I Valtech glæder vi os meget til et fantastisk spændende samarbejde, hvor vi skal kombinere solid forretningsforståelse, kreativitet og strategi- og konceptudvikling på internationalt niveau, samt trække på vores mange erfaringer med implementering af Sitecore Customer Engagement Platform” siger Business Director hos Valtech, Jesper Valentin Holm.
Valtech rummer i Danmark kontorer i København og Aarhus med i alt mere end 100 medarbejdere. Den globale organisation rummer 1600 medarbejdere og kontorer i Sverige, Tyskland, England, Frankrig, USA, Korea, Ukraine og Indien.
Valtech arbejder i dag med såvel danske som internationale kunder bl.a. L’Oreal, Audi, Novo Nordisk, Normann Copenhagen, Bluegaarden, Trygfonden, Lantmännen, Coloplast, IC Companys, Jabra, Arla og B&O (BeoPlay).