Royal Copenhagen ville nok aller helst have folk ind og opleve produkterne, og det er den rolle de fysiske butikker skal spille.
Problemet er, at man ikke mere kan regne med, at forbrugernes første berøring med en sådan luksusvare bliver i den fysiske verden. Derfor har man valgt at få etableret en digital flagship-store.
Opgaven med at få 240 års design-historie gjort til en digital oplevelse blev lagt i hænderne på Valtech, der har erfaringer med opgaven fra andre brands som Rolex, Louis Vuitton og Chanel.
Visionen var at skabe et digitalt univers, hvorpå man kunne fortælle den samlede historie om virksomhedens hundredårige arv, produkter og designere. Et univers der på bedste vis præsenterer produkterne og inspirerer kunderne.
”Vi føler, at vi med vores Digitale Flagship Store får præsenteret vores produkter og historie på allerbedste vis. Det er vigtigt for os, at vores produkter kommer til sin ret, og at eksklusiviteten i håndmalet porcelæn skinner igennem uanset om det opleves i den fysiske eller digitale butik, og det synes vi lykkes rigtig godt”, siger Rikke Smidth-Fibiger, Marketing Manager hos Royal Copenhagen.
Den Digitale Flagship Store skal fungere som Royal Copenhagens fundament både på markeder, hvor man ikke har forhandlere, såvel som på markeder hvor der er etablerede forhandlernet, til at skabe yderligere interesse omkring produkterne og generere besøg til de fysiske butikker.