Opdateret. MEC har i godt ni år – og gennem tre folketingsvalg – arbejdet tæt sammen med Venstre og været med til at hente nøglen til Statsministeriet to gange. Et samarbejde, der også har resulteret i en Grand Prix ved Rambukken og en pris ved årets DIA.
Nu – knap halvandet år efter valget sidste sommer – stopper samarbejdet imidlertid. Nyt mediabureau for partiet er Orchestra.
Venstres reklamebureau er Hjaltelin Stahl, og den tætte relation mellem disse to parter understreges i pressemeddelelsen af, at Venstres valg af Orchestra er truffet i samråd med netop Hjaltelin Stahl.
Venstres partisekretær, Claus Richter, begrunder skiftet i de kontinuerlige ændringer i mediamarkedet og øget krav til effektivisering af medieindkøbet:
”Orchestra har præsenteret et stærkt oplæg og et særdeles erfarent team. Vi er overbeviste om, at de kan give os den fornødne strategiske og taktiske sparring, herunder balanceringen af traditionelle mediegrupper og de mange nye digitale muligheder i fremtidens komplekse mediebillede,” siger Claus Richter og tilføjer:
”Orchestra fremstår også som en stærk forhandlingspartner over for mediehusene og har en ærlig og transparent forretningsmodel, der tiltalte os meget i forhold til hele effektiviseringen af medieindkøbet.”
Hos Orchestra glæder man sig over Venstres valg:
”Det har været en yderst positiv proces, og vi har følt et godt match i vores dialog med både Venstre og Hjaltelin Stahl,” siger adm. dir. Ulrik Grevenkop-Castenskiold.
”Det er en fornøjelse at kunne byde velkommen til en så professionel og visionær kunde. Og så er det ikke mindst dejligt, at Venstre i deres valg bekræfter grundlaget i vores forretningsmodel,” tilføjer han.
Senior partner i Hjaltelin Stahl, Steffen Hjaltelin, siger:
”Dialogen med Orchestra og deres oplæg har overbevist os om et højt strategisk niveau, en garanti om et erfarent seniorteam samt evnen til at give et komplet indblik i alle detaljer omkring medieindkøbene, herunder fordelene i at arbejde med data i bred forstand til objektiv rådgivning på tværs af egne og købte media.”
Hos MEC Danmark siger CEO Thomas Nolsøe:
“Vi er meget stolte af de resultater, vi har opnået sammen med Venstre, og ønsker partiet alt godt fremover i samarbejdet med deres nye mediebureau.”
Han tilføjer:
“Gennem de 9 år, MEC og Venstre har arbejdet sammen, har vi oplevet venstrefolkene som modige og kompetente samarbejdspartnere, der aldrig rystede på hånden, når de blev præsenteret for nye strategiske og taktiske digitale veje ind i et stadig mere komplekst datadrevet medielandskab. Barren er sat højt. Det er altid en fornøjelse at arbejde sammen med, og udfordre, ambitiøse kunder.”