Wieden & Kennedy går planken ud sammen med Procter & Gamble i forbindelse med en fortsættelse af Old Spice, der i sommer blev kåret til verdens bedste reklamefilm.
Kampagnen har muskuløse Isaiah Mustafa i hovedrollen, og han optræder nu i en ny film, hvis hovedbudskab er – at han snart vender tilbage med nogle film, der ikke bare er lærerige men også har en underholdningsværdi, der er “second to none”.
Når man tager sucessen for de første to film i betragtning, så kan man næsten kun skuffe med det budskab (se den nye film her)
DDBs topchef, Chcuck Brymer, talte forleden om, at man i fremtidens markedsføring skal søge at engagere forbrugerne, så de selv begynder at opsøge eller viderebringe kommunikationen.
Noget kan tyde på, at Old Spice-kampagnen har fat i et eller andet.
Den første film (se den her) har opnået 28 mio. visninger på Youtube. Den anden (se den her) har opnået 18 mio. visninger.
Og så eksisterer der et hav af varianter og parodier – som f.eks. denne, der har opnået 9,5 mio. visninger.
Den måske sødeste og sjoveste er fra børneprogrammet Sesame Street. Den parodi har opnået 6,5 mio. visninger.