Verdens største online-rejsebureau vælger Ogilvy

Peter Engholm
25@mail.dk

Expedia har valgt Ogilvy & Mather Advertising til at stå for strategien i rejsebureauets 12 største europæiske markeder, heriblandt Danmark.

Expedia har de seneste to måneder afholdt bureaukonkurrence, hvor Saatchi & Saatchi, AMV BBDO, DLKW Lowe samt Ogilvy & Mather deltog. Og sidstnævnte får nu til opgave at skabe både paneuropæiske og regionale kampagner.

Inden for det seneste år har Expedia lanceret nye nationale hjemmesider i eksempelvis Danmark, Sverige og Norge. Og det er her, at Ogilvy bl.a. skal hjælpe med nye kampagner, der kan støtte udviklingen i de tre skandinaviske markeder.

“Vi har en række forskellige udfordringer på tværs af vores 12 europæiske markeder. På de nye markeder handler det om fokus på vores brand og kundens køb, mens vi på markeder som England, Italien og Tyskland, hvor vi har en stærk markedsposition og høje niveauer af bevidsthed, i højere grad arbejder med loyalitet og implementering af nye tjenester,” siger Andrew Warner, Senior Marketing Director EMEA hos Expedia og begrunder valget af Ogilvy & Mather:

“Udover en klar forståelse for både vores korte og langsigtede målsætninger har de vist løsninger på, hvordan vi kan kommunikere på flere europæiske markeder samtidig, uden at ty til trøstesløse Euro-comms.”

Expedia’s medieplanlægning og indkøb i hele Europa varetages af PHD. Expedia arbejder desuden med en række PR-firmaer i hele Europa – I Danmark valgte Expedia sidste år, efter et PR-pitch med tre bureauer, PrimeTime Kommunikation A/S som dansk PR-bureau. Ingen af disse relationer er påvirket af udnævnelsen af Ogilvy & Mather Advertising