Af Finn Graversen fg@kabelmail.dk

Bureauet har udviklet en ny BtB handels platform, der potentielt skal nå ud til en halv milliard mennesker.

Den tyske storleverandør af IT-systemer, SAP, lancerer nu en ny strategi, der har givet – og fortsat vil give – det danske bureau, Vertic fast arbejde.

“SAP har populært sagt vendt sin strategi på hovedet. Det betyder, at virksomheden i stedet for at målrette sin kommunikation til beslutningstagere i de store virksomheder, nu også vil henvende sig til brugere af SAPs systemer. Det er en voldsom satsning for SAP – og i sagens natur en gigantisk opgave for os,” siger adm. dir. Sebastian Jespersen.

Opgaven har handlet om at redesigne SAPs eksisterende platform, der har været tilgængelig både på web og mobil, så det bliver en meget mere omfattende handelsplatform, hvor op mod en halv milliard brugere både kan købe ad-ons til SAP-produkter – samt 3. parts produkter.

“Det bliver nok en af verdens største BtB handels platforme – hvis ikke den største,” siger Sebastian Jespersen.

Udfordringen har været at adressere meget mere komplekse forretningsbehov end en traditionel app-store.

“Vi har en vision om, at SAP Commercial Platform vil definere en ny End-to-end infrastruktur for partnere og kunder,” siger Dr. Wolfgang Faisst, som er chef for SAP Store & Commercial Infrastructure Solution Management.

Opgaven har foregået i fire forskellige afdelinger af SAP rundt om i verden, og har således også trukket på Vertics forskellige afdelinger.

Men det ikke kun HAR været et meget stort projekt for bureauet.

“Vi er langt fra færdige. Der er en lang række projekter og planer, som skal udføres i de kommende to år, som på samme måde vil involvere både forskellige afdelinger hos SAP og vores forskellige afdelinger,” siger Sebastian Jespersen.

 

Kommentarer

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club