Vestas giver comeback til bureau

Pia Osbæck
pia@bureaubiz.dk

Både danske og udenlandske bureauer var involveret, da vindmøllegiganten valgte nyt digitalt bureau.

Efter en proces, hvor Vestas har haft møde med 6-8 danske og udenlandske digitale bureauer, har vindmøllegiganten valgt en tidligere samarbejdspartner.

Det er DIS/Play, der var Vestas’ digitale bureau for fem år siden og som nu erstatter Pentia, der har været Vestas’ bureau det seneste år. Inden da var Vertic fast digitalt bureau i tre år.

Niels Henrik Eriksen, chef for Group Brand og marketing, forklarer valget af DIS/Play:

”Vi har valgt at skifte bureau fordi vi er klar til at tage vores digitale marketing videre til et niveau, hvor vi kan bygge endnu mere værdi for vores kunder og stakeholders. DIS/Play viste en udmærket forståelse for det digitale område både teknisk og i at kunne drive marketingaktiviteterne. Desuden har de en interessant track-record og en samarbejdsmodel, der passer godt til os.”

Også på de sociale medier har man lagt en ny strategi for hvordan de gribes an.

“Vi ønsker at gå væk fra rent kvantitative målinger til en mere kvalitativ tilgang. Det handler om at blive bedre til at lytte og forstå hvad der bliver talt om på de sociale medier, og derfra bygge en tilgang, hvor vi kan målrette relevant content til relevante personer på de rette kanaler.”, siger Niels Henrik Eriksen, der er ansvarlig for den overordnede brandstrategi, der blandt andet inkluderer digitale marketingaktiviteter og social media strategien.

Ved indgangen til 2015 stoppede samarbejdet med Hjaltelin Stahl og her er der ikke umiddelbart planer om at vælge et nyt bureau. 

”Indtil videre kommer vi nok til at tage det lidt ad hoc. Men om det ændrer sig efterfølgende, kan jeg ikke sige noget om”, siger Niels Henrik Eriksen.

Den overordnede ansvarlig for marketing, kommunikation og public affairs er Anders Monrad Rendtorff, der er relativ ny. Han kom til Vestas i september sidste år og erstattede Morten Albæk.