I dag, tirsdag den 27. august, går Viasat i luften med et nyt marketingunivers. Her ses ”Nabo Rune”, der elsker Viasat, men som må se med hos naboerne, fordi han ikke selv har et abonnement.
Viasat har før haft Wibroe, Duckert & Partners som bureau, og Viasat står da også på kundelisten hos WDP, men nu hedder mediekoncernens bureau Co+.
“Vi havde Havenisserne indtil for ca. halvandet år siden, men det stoppede, fordi vi skulle have en fælles nordisk kommunikation. Nu har vi fået mulighed for at vælge dansk igen, og vi sonderede terrænet. Her faldt vores øjne på porteføljen hos Co+ med Oyster, Wupti-Pede og kommunikationen for 3,” siger marketingchef hos Viasat, Mia Ellman, til Bureaubiz.
Nabo Rune & co er det første synlige resultat af det nye samarbejde.
I den nye kampagne ses Rune V. Knudsen, der ikke har egen adresse, og som er så nærig, at han – modvilligt, forstås – må undvære Viasat i sin skurvogn. Men da han elsker alt ved Viasat, render han sine venlige naboer på dørene for at få et kig ind i det store underholdningsunivers.
Adm. direktør for Viasat, Jette Nygaard-Andersen, siger i en pressemeddelelse:
”Omdrejningspunktet for Viasat er at sikre vores kunder god underholdning. Uagtet om det er sport, film, serier, dokumentarprogrammer eller de mange egenproduktioner fra TV3. I udviklingen af det nye marketingunivers har fokus været på underholdning, og på at kunderne kan nyde den hvor som helst og når som helst. Med Rune-karakteren har vi netop fået en virkelig stor fan af vores indhold, og med et glimt i øjet får vi understreget, at kunderne skal skrue op for al den gode underholdning og ned for den søde, men lidt anmassende Nabo Rune.”
Hos Co+ supplerer adm. direktør Gaute Høgh:
”Det er jo den gamle, men altid succesrige fortællermetode om en person, der så gerne vil have det, han ikke kan få. For os var det vigtigt at skabe et univers, der kan rumme de mange forskellige budskaber, Viasat har, i en simpel og enkel kommunikation.”
Den nye kampagne vil være tilgængelig på alle medieplatforme, inkl. de sociale medier. Rune, der spilles af standup-komikeren Nikolaj Stokholm, har sin egen facebook-side.
Jonas Elmer er instruktør og Søren Frellesen manuskriptforfatter på tv-spottene udført af Co+Concept. Filmen kan ses her.
Viasat samarbejder også med Gorm Larsen & Zornig på bl.a. tryksager, og dette bureausamarbejde ændres ikke med valget af Co+.