2015 har i dén grad været oprustningens år for bureauet hos Vice Media; før sommerferien hentede man fra – Mediacom Beyond Advertising – Jonathan Lang til at lede det kreative bureau. Kort efter fulgte to næstkommanderende; Benjamin Bang og Morten Grubak, som Associate Creative Directors, der kom fra Konstellation.
Nu følger så 6 nyansættelser – antalmæssigt en o.k. slat, og forholdsmæssigt en betydelig oprustning, idet bureauet hos Vice nu er oppe på ca. 25 faste medarbejdere, heraf 15 kreative.
Bureauet har bl.a. Danske Bank, Telmore og Coca-Cola (projekter i 40 lande, der køres ud af København) på kundelisten. Og udvidelsen, der kommer i takt med tilgangen af kunder og partnerskaber, får disse ord med på vejen af Jonathan Lang:
”Vi ser fortsat en stigning i omfattende content-baserede opgaver for brands, både i Danmark, Norden og internationalt. Vores vision er at etablere Vice som et af Skandinaviens mest toneangivende bureauer. Med de her seks nye, kreative hjerner er vi godt på vej.”
De seks nye på Vice er:
- Oliver Enné på 27 år er ny Creative hos Vice. Han vil arbejde med det redaktionelle aspekt af de content marketing-programmer, Vice laver for kommercielle kunder. Oliver er co-founder og tidligere chefredaktør (2011-2014) for Apropos Magazine. De seneste seks måneder har han været Creative Producer for MediaCom Beyond Advertising.
- Rich Perusi på 34 er ny Creative på Vice. Rich var, inden han flyttede til Danmark, Associate Creative Director hos BBDO og Art Director hos TBWA, begge i New York. Rich Perusi er uddannet ved Ad Center (nu Brand Center) i Richmond, Virginia.
- Magnus Breum er ny Copywriter hos Vice. Magnus er 26 år og uddannet i marketing fra Santa Barbara City College og kreativ basis fra Danmarks Medie- og Journalisthøjskole. Magnus har tidligere været copywriter for Brandhouse samt freelance konceptudvikler og tekstforfatter for Another CPH, Anew og NetBooster.
- Jacob Ziegler på 26 år er ny Graphic Designer hos Vice. Jacob er uddannet grafiker og har de seneste år arbejdet hos Politiken.
- Dennis Nguyen på 26 år er ny Art Director. Dennis er nyuddannet fra Kreativ Kommunikation ved Danmarks Medie- og Journalisthøjskole.
- Kasper Boll på 25 år er ny Social Producer hos Vice. Kasper er nyuddannet i Medieproduktion- og Ledelse ved Danmarks Medie- og Journalisthøjskole.
Andre bureauer fokuserer ofte på senior-kompetencer. I går noget yngre til værks …
”Vores holdning, at vi søger unge mennesker, fordi vi kommunikerer til unge. Men nok så vigtigt: Alle er ansat på deres kompetencer, og vi kender dem i forvejen, for de har været hos os på freelance-kontrakter forinden,” siger Jonathan Lang.
Han fortsætter:
”Vi har ansat de seks, fordi de har et mindset, der ikke ligner dét klassisk kampagne-drevet. De er redaktionelt tænkende, de kan eksekvere, og de er med til at holde os i ilden, når vi skal nytænke begreber og funktioner.”
Jonathan Lang tilføjer, at de aktuelle nyansættelser næppe bliver de sidste, man ser hos Vice i år.