Jonathan Lang har i de senere år været en del omkring med job hos IUM, Very og senest Mediacom-selskabet Mediacom Beyond Advertising (MBA), som han kom til sidste efterår.
Nu har han ladet sig friste af et job som kreativ direktør hos et fremstormende men også meget anderledes bureau på den danske scene. Han er blevet ansat hos Vice, der er kendt som et internationalt medieselskab med tæt kontakt til den unge målgruppe, men som i Danmark har opbygget et betydeligt reklamebureau i de sidste to år.
Senest vandt bureauet Coca-Cola projekter i 40 lande, der skal køres ud af København.
”Udover at være mangeårig fan af Vice, så mener jeg, at de som bureau er helt unikt positioneret til at udvikle og producere moderne content marketing og branddrevet historiefortælling. Vice er født af og forankret i en medieorganisation, med alt hvad det indebærer af dynamisk produktions-skalering og kreativ kultur,” siger Jonathan Lang og fortsætter:
“Der er meget kort fra koncept til produktion og det er en fordel, når kunderne skal udkomme ofte. Lars og Frederik (selskabets to ledere Lars Hemming Jørgensen og Frederik Andersen, red.) har allerede sat et rigtig stærkt hold af både unge og erfarne talenter og det er min ambition at fortsætte rejsen mod at etablere Vice som et af landets mest toneangivende medier og bureauer.”
Jonathan kommer til Vice med 15 års erfaring fra mediebranchen og beskrives som en utraditionel kreativ profil. Ud over IUM, Very og MBA har han også været omkring bl.a. Konstellation, OMG og Agenda