Af Pia Osbæck pia@bureaubiz.dk

Brancheklip: Pepsi Max’ reklamefilm om en intetanende bilsælger, der kommer ud at køre med en kendt racerkører, beskyldes for at være snyd fra ende til anden.

https://www.youtube.com/watch?v=Q5mHPo2yDG8

Pepsis reklamefilm, der blev lanceret på Youtube i sidste uge og allerede er blevet set 28 millioner gange, er snyd fra ende til anden.

Det mener i hvert fald bilbloggen Jalopnik, skriver epn.dk i dag.

Reklamen viser en historie, hvor den amerikanske racerkører, Jeff Gordon, under dække af at være en ganske almindelig kunde, besøger en – tilsyneladende – uvidende bilforretning med en ligeså uvidende bilsælger.

Racerkøreren sætter sig ind i en af bilforretningens brugte biler og kører en hæsblæsende og vanvittig prøvetur sammen med sælgeren, som bliver skræmt fra vid og sans.

Bilbloggen har dissekeret reklamefilmen og skriver, at det for det første slet ikke er en brugt bil, de kører i. Interiøret er åbenlyst fra den nyeste Camaro, der er lanceret her i 2013.

Dernæst stiller racerkøreren en Pepsi Max dåse med indbygget kamera i en kopholder, der  i forvejen var i bilen. Men en Camaro har ikke sådan en kopholder og derfor må den være placeret til lejligheden, mener bilbloggen Jalopnik.

Desuden ser det ud til at der foran den ’tilfældige brugtbilsforretning’ er mærker, der antyder, at der er blevet brændt dæk af mere end én gang og en anonym kilde bekræfter, at scener i reklamen er optaget flere gange.

Sidst men ikke mindst, fortæller den samme anonyme kilde, at sælgeren er skuespiller samt at det måske slet ikke er Jeff Gordon, der kører bilen, men en helt anden racerkører (epn.dk).

Kommentarer

  1. Der mangler i hvert fald nogle spor på den våde vej efter hans u-turn, hvis man sammenligner klip hvor han overhaler den anden bil med klippet ‘2 sek’ senere, hvor han er på længere nede af vejen…mystisk

  2. Neeej! Er det så heller ikke rigtige mennesker i den der Carlsberg poker-reklame?

  3. lol, selvfølgelig er den fake… Hvor kommer “beskyldes” ind i billedet? Der er da slet ingen tvivl…

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club