Virksomheder vil skabe mere loyalitet med mobilen

Pia Osbæck
pia@bureaubiz.dk

Brancheklip: Tivoli har udviklet mobilspil for at komme tæt på kunderne. Også Bilka ser mobilen og spil som vejen frem til at skabe loyalitet.

Brands vil gerne tæt på forbrugerne. Og hvad er mere oplagt end at komme ned i forbrugernes lommer eller rettere i ind i deres mobiltelefoner, som de har på sig konstant. Og som de i øvrigt tager op af lommen og kigger på godt 150 gange i døgnet – i snit.

Det har bl.a. Tivoli gjort med både Tivoli Puzzle og deres seneste Zombie-spil.

Også Bilka er hoppet på vognen med mobilspillet Far til 14, som bygger oven på det reklameunivers kæden lancerede i starten af året.

”Kigger man på hele markedsføringsbranchen generelt, så rykker de succesfulde aktiviteter jo mere og mere over mod underholdnsinsindustrien,” siger marketingchef i Bilka, Alice Monberg i dag til Børsen.

Dorte Wimmer, Retail Institute Scandinavia mener også, at det er det helt rigtige at komme i lommen på forbrugeren.

Hun siger til avisen:

“Tankegangen med at binde mobilen sammen med den fysiske indkøbsoplevelse er helt sikkert det rigtige træk. Kunden er helt vild selektiv og svær og krævende – man er vant til at alt sker her og nu og er på mobilen.”

Nøgleordet er relevans, for der begynder at blive kamp om at få adgang til forbrugernes mobiler. Men hvis det lykkes, er der en chance for at skabe loyalitet hos forbrugerne, mener medstifter af Pointvoucher.com, Nicolaj Elmqvist, der står bag spillene til både Tivoli og Bilka.

”Det er jo underholdning i stil med streamingtjenester og lignende, som folk bruger deres fritid på. Det, vi vil, er at forbinde brands med forbtguerne, hvor god underholdnin er i centrum, fordi vi tror på, at det skaber loyalitet,” siger han til avisen.

Kilde: Børsen p. 6-7.