Voldsomme vækstplaner i app-hus

Peter Engholm
25@mail.dk

Markedet for applikationer modnes, og Insilico har lagt planer for ikke blot at vokse med markedet, men også udvikle det. Specialiseringen kræver tyngde i form af flere medarbejdere.

App-branchen er blevet både ”seriøs og voluminøs”, fastslog Nicolas Thomsen fra Shape for nylig, og nævnte som eksempel på app-entusiaster, der var blevet til etablerede hold, at InSilico – for 50 procents vedkommende – var blevet købt af In2media.

Og InSilico søger at leve op til både det seriøse og voluminøse i en ny vækstplan. Volumen først:

”Vi er 10 medarbejdere nu, og med de ansættelser, vi foretager for tiden, er vi 14-15 ved årsskiftet. Planen er, at vi inden for et par år er 30 medarbejdere og omsætter for over 30 mio. kr. Dette vil også omfatte offsshore-aktiviter. Her kan vi trække på de erfaringer, som vores bureauchef, Nicolai Bartels Thomsen, har med udviklings-setup i udlandet. Vi har ikke lagt os endeligt fast på et land endnu,” siger Thomas Vejlemand, der er direktør for InSilico, og samtidig med i ledergruppen hos In2media.

Og hvad skal 30 medarbejdere så lave hos InSilico i 2014? Det er her, at det seriøse så at sige kommer ind i billedet.

”Vi har hidtil fulgt den hype, der har været omkring apps, men vi vil gå fra at være et app-udviklingshus til mobil-udviklingshus, der leverer forretningskritiske platforme.Det indebærer løsninger, der er tættere integreret med virksomhedens øvrige løsninger,” siger Thomas Vejlemand.

Han tilføjer:

”At være et mobil-udviklingshus indebærer ikke blot tyngde, men også specialisering. Og vi arbejder tæt sammen med teknologipartnere, bl.a. Apple og Microsoft, og udvikler nye produkter og definerer nye muligheder til gavn for vores kunder og deres kunder,” siger Thomas Vejlemand.

Bureauer taler gerne om at specialisere sig, men vil samtidig nødig lukke nogen muligheder ude. Udelukker denne teknologi-specialisering noget for InSilico?

”Vi vil fortsat lave apps, men kernefokus vil ikke være den enkeltstående app og app’en, der understøtter kampagnen inden for consumer-segmentet. Vi vil i højere grad fremover henvende os til e-business chefer og IT-chefer, som tænker mobil-investeringer ind i forretningen,” siger Thomas Vejlemand.