Volvo spænder forventningerne til afløseren for verdens bedste reklamefilm

Peter Engholm
25@mail.dk

Volvo Trucks har, med film som The Epic Split og The Ballerina Stunt, sat barren højt for sin næste reklamefilm. Og forventningerne bygges op med en teaser om den næste film. Se den her.

En af de mest fortjente Cannes Lions-vindere var The Epic Split fra Volvo Trucks og Forsman & Bodenfors. Den vandt Grand Prix i både Film og Cyber, og var således en værdig kulmination på den seksdelte Live Tests – en serie, der alene på Volvo Trucks’ YouTube-kanal har rundet 100 mio. visninger. Og høstet et vognlæs awards – over 130 i alt.

Det er blevet en så stor kampagne, at Volvo nu ligefrem kan gøre det til en historie, at man er på vej med en ny film. Den 24. september er der – på IAA-lastvognshowet i Hannover og på YouTube – premiere på The Casino, der er instrueret af Henry Alex Rubin.

Han instruerede også The Ballerina Stunt (Live Test 1) og The Chase (Live Test 3) og var Oscar-nomineret i 2006 for Bedste Dokumentarfilm (Murderball).

Og hvad vil Volvo så underholde de truck-interesserede masser med denne gang? En gearkasse med dobbeltkobling, såmænd. Nærmere bestemt lanceringen af verdens første gearkasse med dobbeltkobling til serieproducerede tunge lastvogne, Volvos I-Shift DC.

Det bliver imidlertid ikke en Live Test 7 – men dog fortsat en film med en uventet drejning, lover lastbilproducenten i en pressemeddelelse udsendt i anledning af teaser-premieren på The Casino:

”I stedet for en ny livetest viser vi en moderne version af skjult kamera, der benytter sig af et usædvanligt twist til at vise fordelene ved den nye gearkasse. Der er i den grad en person, der får sig en stor overraskelse – det er alt, hvad jeg vil afsløre indtil videre,” siger Per Nilsson, PR Direktør for Volvo Trucks.

Han tilføjer om den hidtidige kampagne:

”Det er ikke ofte, at erhvervskampagner oplever en så massiv interesse globalt. Med vores nye I-Shift DC-film kører vi videre med vores koncept om at kommunikere til et bredere publikum.”

https://www.youtube.com/watch?v=ndbxv8q6jr8