Produktet er entydigt i centrum i den måde, som VW i år har udvidet engagementet i Roskilde Festivalen.
Det første bilkøb er ofte afgørende for skabelse af livslange brandpræferencer. Derfor har Volkswagen de seneste år arbejdet med Branded Content og aktivering af publikum på Roskilde Festival.
I år bringes selve produktet i spil med en specialudgave af up! – bl.a. med Fender-anlæg og Roskilde Festival-branding – som ny kommunikationsplatform.
Firmaet har nemlig designet en specialudgave af Up med Fender-anlæg og Roskilde Festival-branding.
“Vi har i de seneste år været en del af Roskilde Festival med vores up!turs-koncept og som officiel bilpartner. I år kan man så sige, at vi gennem det tætte samarbejde med Roskilde Festival har formået at skabe et helt særligt produkt. Derved kan vi tale til en både interessant, og på mange måder, vigtig målgruppe,” siger marketingchef Michael Stein fra Volkswagen.
Arbejdet med Roskilde Festival er lagt i hænderne på det digitale bureau, Subsero.
“Med festival-udgaven af up! forbinder vi de to brands helt bogstaveligt. Samtidig har vi valgt at opdele kommunikationen i forskellige faser, og derfor har vi i år også et nyt og særligt fokus på de mere end 30.000 frivillige, der hjælper med til at virkeliggøre Nordeuropas største kulturbegivenhed. De fortjener simpelthen en up!tur, og kan derfor booke en bil med chauffør fra det særlige Volkswagen-område i Volunteer Village,” siger kontaktchef Rasmus Jakobsen fra Subsero.
Før og under festivalen afvikles også et omfattende mediepartnerskab med Metroxpress. Her iscenesættes f.eks. en konkurrence med eksponering af brugernes up!turs-billeder.
“Vi har fokuseret medieindsatsen til en komprimeret periode før festivalen, hvor vi i et kontinuerligt forløb kan påvirke målgruppen. Med valget af Metroxpress rammer vi ikke kun de aktive Roskilde Festival-deltagere, men også alle dem, der identificerer sig med musik og festival,” marketingchef Michael Stein.
Roskilde Festival har da bidraget med storytelling omkring produktet. Teltdug fra Orange Scene er nemlig blevet stillet til rådighed og forvandlet til nummererede keyhangere, der følger med de 200 eksemplarer af up! Limited Roskilde Festival Edition.