Af Peter Engholm 25@mail.dk

Volkswagen gransker Europa for at skabe en ny liste af bureauer, der skal konkurrere om projekter sammen med DDB.

2 britiske, 1 tysk, 1 spansk og 1 italiensk bureau kæmper ifølge Campaignlive om at komme ind i varmen hos Volkswagen i Europa.

Her residerer DDB på imponerende 43. år. VW har allerede en udvidet bureauliste på nogle af sine europæiske markeder, bl.a. Tyskland, men det er første gang, at britiske bureauer får lov til at konkurrere om at komme på listen.

De udvalgte bureauer vil – sammen med DDB – konkurrere om internationale projekter.

Stephen Woodford, chefen for DDB UK, understreger, at initiativet ikke er nogen trussel mod DDBs globale position.

DDB/VW-relationen går tilbage til Mad Men-æraen på Manhattan, da Doyle Dane Bernbach i 1959 vandt budgettet. Bureaukæden har VW-budgettet på en række store markeder, men mistede USA, der nu håndteres af Deutsch LA, for godt 15 år siden.

Kommentarer

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club