We Love People skal skabe sølvbakke til fodboldklubberne

Peter Engholm
25@mail.dk

Bureauet skal promovere kamp-oplevelserne i Superligaen – en indsats, der skal følges op af klubbernes markedsføring.

We Love People har – i en bureaukonkurrence med to andre bureauer – vundet opgaven med at skaffe flere tilskuere på stadionerne til Superliga-kampene i fodbold.

At We Love People, som PeopleGroup har en mindre ejerandel i, skal markedsføre Superligaen, kunne godt anskues i forlængelse af, at Wibroe, Duckert & Partners i efteråret fik opgaven at markedsføre FC København – men der er nu ingen direkte sammehæng, påpeger divisionsforeningens direktør Claus Thomsen:

“Der er Superligaens kampagne, og så er der klubbernes egen markedsføring. For du går ikke til fodbold for at se Superligaen, men for at se din klub. Vi har entreret med We Love People til at markedsføre kamp-oplevelserne i Superligaen – den fantastiske fornemmelse af at være til stede på stadion,” siger Claus Thomsen.

Han tilføjer, at den kommende indsats har til formål at rekruttere flere tilskuere på tværs af alle klubberne. Og at den konkrete indsats blot er ét element i et længere strategisk forløb for Superligaen, der ikke i forvejen har haft et reklamebureau.

“Superligaen er den sølvbakke, vi bærer klubberne ind på. Passionen er for din klub, så selv om der ikke er et direkte samarbejde mellem at markedsføre Superligaen og selve klubberne, så står indsatserne ikke alene. Vi koordinerer ikke, men vores markedsføring af oplevelserne på stadion følges op af klubberne,” siger Claus Thomsen til Bureaubiz.

I en pressemeddelelse opsummerer kontaktchef Andreas Lange fra We Love People:

“Foldboldkommunikation er i forvejen et blodrødt farvand, så differentiering er helt centralt for kommunikationen for at overhovedet kunne bryde igennem med budskaberne. De fleste fodboldfans har et tilhørsforhold til en konkret klub, men vi skal skabe en kommunikation, som øger frekvensen på tværs af alle klubberne. Det er ikke en opgave, som man løser på baggrund af en kampagneindsats, det er et langt sejt træk.”