Af Finn Graversen fg@kabelmail.dk

In2media mere end fordoblede bruttoavancen - og fordoblede næsten også overskuddet. En af forklaringerne er en forøgelse af it-kompetencerne.

Bruttoavancen i web-bureauet In2media blev mere end fordoblet. Det blev medarbejderstaben dog ikke, så der har skullet løbes stærkere i det seneste regnskabsår, der sluttede 30. juni.

Til gengæld var der en solid vækst i gennemsnitslønnen på 25 pct. til 493.143 kr. til de 21 medarbejdere, der var gennemsnittet for året. Dermed nærmer bureauet sig gennemsnittet for reklame-branchen.

Væsentligste minus i det ellers flotte regnskab er en forøgelse af lønandelen fra 61 til 63 – hvilket dog er lige omkring gennemsnittet for reklamebranchen.

Bureauet forklarer selv fremgangen med bl.a. øgede investeringer i it-kompetencer.

“Backend delen på en website som integration til forretningssystemer bliver vigtigere og vigtigere. For at styrke vores position og opretholde vores vækst har vi derfor bevæget os videre ved blandt andet at ansætte dygtige it-folk. På den måde kan vi i dag blande os i it-spillernes arbejde og selv udvikle systemer, der passer på konceptets kreative idé”, siger Andreas B. Iversen, administrerende direktør hos In2media.

Derved har bureauet bevæget sig ind på samme spor, som Valtech og dialogbureauet Magnetix har haft succes med.

Bureauet har bl.a. Tim Frank Andersen, der var med til at stifte Networkers.

Nøgletal for In2media

  • Bruttoavance 16,344 mio. kr. +111,8 pct.
  • Bruttoavance pr. medarbejder 778.286 kr. +21 pct.
  • Lønandel 63 (61)
  • Resultat af primær drift 1,903 mio. kr. +87 pct.

Kommentarer

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club