Af Peter Engholm 25@mail.dk

Contentcube udvider forretningen og har ansat Laura Jul som kreativ direktør og partner.

Laura Jul er – formuleret stilfærdigt – ganske aktiv: Flittig Blogger med 300-400.000 sidevisninger pr. måned og twitter med over 4.000 followers – og stifteren af den pænt populære Twedagsbar.

Dertil kommer, at hun nu tiltræder webbureauet Contentcube som kreativ direktør og partner.

Laura Jul kommer fra en kort tid som selvstændig og 13 års bureauerfaring – fra bl.a. Wunderman, Kunde & Co, OgilvyOne og DialoguePeople/NetPeople.

“Lauras profil er spot on i forhold til os. Hun har en enorm erfaring med at udvikle kommunikation til de sociale og digitale platforme og er selv dybt forankret i den digitale verden som first-mover på netop de platforme, vi bygger til. Derfor er hun suveræn at have ombord,” siger Rasmus Nutzhorn Viemose, adm. direktør i Contentcube.

Bureauet holder til i Founders House i Gothersgade, København, og også i dét lys ser Rasmus Nutzhorn Viemose den nytrådte partner og direktør som en forstærkning:

“Vi er en del af et større setup med flere start-up virksomheder og et kontorfælleskab i porteføljen, og hun bliver et kæmpe aktiv at have i huset. Så vi glæder os meget til fremtiden med hende på holdet.”

De, der følger Laura Jul på twitter og bloggen, har allerede kunne læse om hendes skifte til Content Cube – her er hendes egne ord:

“Contentcube er en virksomhed med et enormt potentiale. De har ligget under radaren og fungeret som underleverandør længe, men nu står de over for at skulle arbejde direkte med slutkunder, der efterspørger flere strategiske kompetencer. Så det giver rigtig god mening, også fordi vi deler de samme grundholdninger om at skabe kommunikation på digitale platforme ud fra et konstant fokus på relevans og relation,” siger Laura Jul.

“Det har været vigtigt for mig at finde nogle af bygge noget op sammen med og komme ind i inderkredsen, så jeg for alvor kan være med ved roret, også når de forretningsmæssige beslutninger skal træffes. Derfor har jeg valgt at blive partner i Contentcube, og jeg glæder mig meget til at bygge videre på bureauet og blive en endnu større del af deres netværk af seje tech start-ups”, siger Laura Jul.

Contentcube har 7 år på bagen og har – med Laura Jul – 8 personer siddende. Der er løst opgaver for bl.a. Danske Spil, Nike, Miljøministeriet, Sony, Kræftens Bekæmpelse og Royal Copenhagen.

Kommentarer

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club