Af Pia Osbæck pia@bureaubiz.dk

Brancheklip: Grill-virksomheden har digitaliseret hele forretningsgangen og kan bl.a. bruge det til at individualisere markedsføringen.

Virksomheden bag den kendte Weber-grill har investeret i at digitalisere hele sin arbejdsgang. Det betyder bl.a. at man har fået nem adgang til en mere individuel markedsføring.

Ud over, at virksomheden nu kan lave målrettede tjenester og kataloger, kan man finde meget individualiserede kundegrupper som ’alle, der har en gasgrill og gerne vil have opskrift på fisk og bagning og som er under 35’.

Det fortæller Børsen om i dag.

Det er lykkedess ved at trække alle datasystemer ind i huset i stedet for at have dem liggende eksternt forskellige steder samt ved at købe nyt erp-system, oprette en forhandlerportal samt købe en produktdatabase.

Ifølge digital manager, Jacob Thomassen, er der uanede muligheder for at bruge digitaliseringen.

”Det skal jo helst være en overraskelse, når det kommer. Men det kunne måske være noget med, at man kan lave sin egen kogebog ud fra opskrifter, man selv har lavet – eller nogle, som andre har lavet,” siger han til avisen og fortsætter:

”Så længe vi selv har dataene, er der ikke begrænsninger for, hvad vi kan lave. Så er det ligegyldigt, om det skal ud på en app, eller om de skal publiceres på et website eller i et katalog. Det er jo bare data. Men der skal være kontrol over dem.”

Børsen Digital, p. 4-6

Kommentarer

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club