Wunderman lukker event-afdeling. Men ser det som opgradering

Peter Engholm
peter@bureaubiz.dk

Wunderman Event Team fik et års tid på bagen. To medarbejdere er ude, mens den tredje er forfremmet – og integreret i bureauet.

Event er en naturlig del af de kontaktpunkter, Wunderman har med sine kunders kunder. Derfor er DM-bureauet særlige eventafdeling nu lukket – og kompetencerne i stedet sevet ned i de enkelte teams.

“Event er for vigtigt et medie til at være en selvstændig del. Derfor har vi omstruktureret og flyttet event fra projektledelse til en del af de enkelte teams. I den forbindelse har vi forfremmet Martin Kronborg fra Event Teamet til kreativ chef i Wunderman – og på den måde opgraderet mediet,” siger Jan Werner, adm. direktør i Wunderman.

Bureaubiz omtalte i forbindelse med Wundermans 2007-regnskab, at bureauet har haft – og stadig har – svært ved at få al den kvalificerede arbejdskraft, som der er brug for. Fem medarbejdere var blevet ansat – og hurtigt fyret igen. I forbindelse med omstruktureringen har Wunderman sagt farvel til yderligere to medarbejdere.

“De to projektledere i Event Team var så meget event, at de var svære at omplacere – derfor blev vi nødt til at skille os af med dem”, siger Jan Werner.

I fyrer to medarbejdere – og kalder det en opgradering. Den må du vist uddybe …

“Ja, det lyder umiddelbart bagvendt, men det giver god mening. Hvis vi havde fastholdt, ville det, svare til, at to webfolk udelukkende så på web-delen for alle vores kunder – uafhængigt af de øvrige medier. Det fungerer ikke. Derfor integrerer vi alle de relevante medier”, siger Jan Werner.