Af Peter Engholm 25@mail.dk

Wunderman Event Team fik et års tid på bagen. To medarbejdere er ude, mens den tredje er forfremmet – og integreret i bureauet.

Event er en naturlig del af de kontaktpunkter, Wunderman har med sine kunders kunder. Derfor er DM-bureauet særlige eventafdeling nu lukket – og kompetencerne i stedet sevet ned i de enkelte teams.

“Event er for vigtigt et medie til at være en selvstændig del. Derfor har vi omstruktureret og flyttet event fra projektledelse til en del af de enkelte teams. I den forbindelse har vi forfremmet Martin Kronborg fra Event Teamet til kreativ chef i Wunderman – og på den måde opgraderet mediet,” siger Jan Werner, adm. direktør i Wunderman.

Bureaubiz omtalte i forbindelse med Wundermans 2007-regnskab, at bureauet har haft – og stadig har – svært ved at få al den kvalificerede arbejdskraft, som der er brug for. Fem medarbejdere var blevet ansat – og hurtigt fyret igen. I forbindelse med omstruktureringen har Wunderman sagt farvel til yderligere to medarbejdere.

“De to projektledere i Event Team var så meget event, at de var svære at omplacere – derfor blev vi nødt til at skille os af med dem”, siger Jan Werner.

I fyrer to medarbejdere – og kalder det en opgradering. Den må du vist uddybe …

“Ja, det lyder umiddelbart bagvendt, men det giver god mening. Hvis vi havde fastholdt, ville det, svare til, at to webfolk udelukkende så på web-delen for alle vores kunder – uafhængigt af de øvrige medier. Det fungerer ikke. Derfor integrerer vi alle de relevante medier”, siger Jan Werner.

Kommentarer

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club