En indtjeningsfremgang på 20 pct. til små 187 mio. kr. var i 2017 med til at sikre Wunderman et 23 pct. større overskud end året før.
Med ind i 2018 fik digitalbureauet således et overskud på 57,6 mio. kr. efter at have præsteret et driftsresultat på 71 mio. kr.
Bureaubiz har i læsernes tjeneste forsøgt at fange såvel adm. direktør og delejer Jan Werner, COO Chandra Mostov som CFO Martin Saxtorph for en kommentar, men uden held. Sidstnævnte har oplyst, at man ikke kommenterer årsregnskaber og ønsker ikke at begrunde dette.
Af 2017-regnskabets ledelsesberetning fremgår dog, at resultatet stemmer overens med forventningerne, og man venter fortsat vækst i 2018.
En af de største
Efter overtagelsen af en tredjedel af Adpeople i foråret 2016 har Wunderman markeret sig som et af landets største bureauer. I Bureaubiz’ årlige opgørelse sprang bureauet konkret fra en sjetteplads i 2015 til en placering som det forgange års tredjestørste bureau med en bruttofortjeneste på små 156 mio. kr. i 2016.
I sin beretning forklarer ledelsen selv delvist fremgangen med, at der i høj grad fortsat er efterspørgsel på ”værdiskabende digitale direct relationship marketing-løsninger på tværs af alle tilgængelige kanaler”.
Af årsregnskabet fremgår desuden, at Wunderman har datterselskaber i Sverige og Norge.
Nøgletal for 2017 (i parentes 2016 og 2015)
Bruttofortjeneste: 186,755 mio. kr. (155,701) (111,618)
Driftsresultat: 71,036 mio. kr. (55,417) (33,550)
Årets resultat: 57,575 mio. kr. (44,208) (25,307)
Gns. antal ansatte: 200 (182) (140)