Yousees nye marketingchef er fundet hos Danica

Peter Engholm
25@mail.dk

Efter at have sat tre nye bureausamarbejder i gang hos pensionsselskabet har marketingchefen skiftet job til det TDC-ejede brand.

Det er en særdeles bureauvant mand, der netop er tiltrådt som ny marketingchef hos YouSee. Mads Ravn har som hidtidig marketingchef hos Danica Pension været med inde over nylige valg af bureauer inden for hhv. reklame, digital og dialog.

Her blev Robert/Boisen, In2media og Magnetix valgt som Danica Pensions bureauer, og Mads Ravn kunne for en måned siden konstatere, at processen med bureau-samarbejdet – om den store satsning med sundhedsportalen Danica Sundhedstjek – har fungeret perfekt.

”De har alle kendt deres roller og ansvarsområder, og de har alle leveret et godt og sammenhængende produkt,” sagde Danicas marketingchef – daværende marketingchef, that is – til Bureaubiz.

Og med et bureau-samarbejde, der er kommet godt fra start, og en online-test ”Mentalt Alderstjek”, der på en uge fik ca. tre mio. Facebook-eksponeringer, kan Mads Ravn takke af efter et intenst års tid hos Danica Pension.

Nu går turen så videre til YouSee, som har været på udkig efter en ny marketingchef siden sommer.

Jagten blev indledt i forbindelse med, at TDC indførte en ny marketingorganisation. Koncernens fire brands – TDC, YouSee (og Onfone), Fullrate og Telmore – har hver sin marketingchef, der fremover kan trække på fire kompetence-centre; Brand & Sponsorship, Marketingservices, Digital Marketing samt Production.

YouSees hidtidige marketingdirektør, Anders M. R. Sørensen, fik i forbindelse med den nye organisation en anden rolle i YouSees commercial management, mens den hidtidige marketingchef gennem 13 år, Litten Bloch, fratrådte sin stilling.

Mads Ravn var – før tiden hos Danica Pension og en længere barselsorlov i USA – account director hos Adtomic og før det brand manager og produktchef hos Carlsberg.

Mens han hos Danica var med til at vælge faste bureaupartnere, så bliver udfordringen en helt anden hos Yousee, idet TDC har valgt at arbejde meget åbent i forhold til bureau-samarbejder. Man vil have lov til at vælge frit fra opgave til opgave – men vil heller ikke benytte bureaukonkurrencer i traditionel forstand. TDC vil gå mere direkte til markedet ud fra eget kendskab, så Mads Ravn kan givet få god brug for sin indsigt i markedet.

YouSees nye marketingchef er netop tiltrådt stillingen, og arbejdsdagene er tapetseret med møder. Det har derfor ikke været muligt i dag at få en kommentar fra Mads Ravn.