ZenithOptimedia: Ny kunde og rebranding

FiG

Rebrandingen er international. Den nye kunde er dansk. Men håbet er det samme: større synlighed.

ZenithOptimedia er trods betydelig international størrelse et af de meget små mediabureau-brands i Danmark.

Bureauet hænger i Danmark sammen med Starcom, men vil meget gerne have mere synlighed. Det er der så en anledning til nu.

Dels på grund af en international rebranding, der netop er blevet annonceret.

Samtidig kan bureauet fortælle, at der i starten af i år er kommet en ny kunde til i form af Leaf, der omfatter Läkerol og Malaco. Leaf er vundet fra Maxus.

Rebrandingen har fået titlen ‘Live ROI’ og omfatter alle de 74 lande, ZenithOptimedia er repræsenteret i samt alle gruppens forskellige brands.

“Brugen af digitale medier er steget markant de seneste år og dette har åbnet op for mange nye måder hvormed forbrugerne interagerer og engagerer sig i de enkelte brands, hvilket åbner op for helt nye muligheder for vores kunders måde at agere på. I dette stadigt mere komplekse og fragmenterede medielandskab, er måling af resultater og afkast af investeringer vigtigere end nogensinde før” skriver ZenithOptimedia i en pressemeddelelse.

Den nye position vil blive støttet med en række værktøjer, processer og udviklingsprogrammer, herunder Touchpoints ROI Tracker, Socialtools, Adforecast.com, Open og Live Academy.

  • Touchpoints ROI Tracker er verdens største researchdatabase baseret på forbrugernes adfærd på på tværs af Paid, Owned & Earned touchpoints.
  • Socialtools er et software værktøj, der viser udviklingen af brand sider i Facebook via live-dashboards, der viser tendenser i parametre såsom antallet af fans, likes, kommentarer, og “engagement rate” for hvert “brand page” samt konkurrent sammenligninger på tværs af brands.
  • Adforecast.com er en online database over historiskt og fremtidigt globalt reklame forbrug.

“Med den nye strategiske positionering af ZenithOptimedia, vil vi fortsat kunne sikre vores målsætning om altid at optimere vores kunders ROI på alle mediekanaler. Dertil har vores netværks fokus på at udvikle nye værktøjer muliggjort, at vi kan måle og optimere effekten af brugen af de sociale medier, for derved også optimere effekt af Paid, Owned & Earned media,” siger adm. dir. Stine Halberg, ZenithOptimedia i Norden.