Af Peter Engholm 25@mail.dk

Med en perfekt timing fik Zlatan Ibrahimovic gjort opmærksom på FNs fødevareprogram. Filmen, med et dansk-svensk produktionsselskab, har på tre dage rundet tre millioner YouTube-visninger.

Da fodbold-stjernen Zlatan Ibrahimovic ville slå et slag for FNs World Food Programme, skete det med stor præcision og timing.

På hans overkrop var 50 navne – som symbol på de 805 mio. mennesker, der lider af hungersnød, og da han blot to min. inde i lørdagens kamp mod Caen i den franske Ligue 1 scorede, flåede han trøjen af og flashede navnene.

Dagen efter lå filmen ”805 Million Names” klar på YouTube – og således også effektivt sat ind ind af bureau og produktionsselskab, hhv. Forsman & Bodenfors og det dansk-svenske New Land. Parterne kender hinanden fra Volvo-filmene, senest Vintersaga.

Arbejdet begyndte for et år siden og tog for alvor fart efter sommeren.

Timingen er blevet belønnet med stor opmærksomhed, idet filmen i skrivende stund er blevet vist godt 3,2 mio. gange på World Food Programmes YouTube-kanal.

Kommentarer

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club