ZOO vælger nyt bureau

Peter Engholm,
journalist

Zoologisk Have København har efter en uformel sondering af markedet valgt nyt mediabureau. Et afgørende kriterie for ZOO har været “fuld økonomisk gennemsigtighed”.

Et nyt år og for ZOO’s vedkommende et nyt bureau. Zoologisk Have i København har valgt Calibrate som sin nye mediebureaupartner. Valget af det blot fem måneder gamle bureau – stiftet af den erfarne Heinrich Thomsen – betyder et farvel til GroupM-bureauet Wavemaker.

Calibrate er valgt efter ”en uformel sondering af markedet”, og Henriette Povlsen, kommerciel chef for ZOO, motiverer valget således:

”I et mediemarked med stigende kompleksitet har vi et helt konkret behov for både kompetent og uvildig medierådgivning, og det får vi opfyldt med valget af Calibrate som mediebureaupartner. Calibrate stiller med et stærkt hold, som deler vores ambitioner på ZOO’s vegne. Vi har behov for  tætte samarbejdspartnere, som både kan rådgive, eksekvere og optimere, så vi får optimalt udbytte af vores investeringer.”

Hun tilføjer:

”Det har været et afgørende kriterie for os at etablere et samarbejde med fuld økonomisk gennemsigtighed. Den tilgang og det værdigrundlag, som Calibrate er gået i markedet med, er det rigtige for os.”

Fra Calibrate lyder det således fra adm. direktør og partner Heinrich Thomsen:  

”ZOO er en kulturinstitution for alle danskere og på den måde lidt af en ønskekunde for os. Når ZOO primært har valgt os for vores faglighed og transparente og uvildige tilgang, er det en blåstempling af de værdier, som ligger til grund for vores bureau.”

Samarbejdet mellem ZOO og Calibrate er trådt i kraft ved årsskiftet og kommer i forlængelse af, at ZOO i oktober valgte Sunrise som reklamebureau. Samarbejdet med S360, som yder digital rådgivning for ZOO, fortsætter.