Af Emil Malte Simonsen emil.s@bureaubiz.dk
Super Dæk vil med karakteren Forsigtig-Søren sætte fokus på sikkerhed og ansvarlighed.

I samarbejde med Zupa har Super Dæk lanceret et nyt kommunikationskoncept, der skal associere autoværkstedet med sikkerhed. Se filmen her.

En ny kampagne skal skabe en tydelig forbindelse mellem dækvirksomheden Super Dæk og sikkerhed. Kampagnen ‘Til dig der ikke tager chancer’ er den første af sin slags, siden Super Dæk og NDI Group i sommeren 2020 valgte Zupa som nyt leadbureau. Tidligere var det Heyday, der var samarbejdspartner. 

I en ny kampagnefilm møder man crash-dummyen Søren, der arbejdsmæssigt befinder sig i en krise, da han grundlæggende er forsigtigt anlagt. 

Det nye kommunikationskoncept skal sikre Super Dæk den strategiske autoværkstedsposition ‘sikkerhed’ i stedet for at basere sig udelukkende på laveste priser, lyder det i en pressemeddelelse,

Til Bureaubiz siger Michael Paterson, chief creative officer hos Zupa, og ansvarlig på kampagnen sammen med senior art director Rune Bræmer Dueholm: 

”Kommunikationen i autoværkstedsbranchen har typisk haft et humoristisk omdrejningspunkt og en fokus på pris. Det er der som udgangspunkt jo ikke noget galt i. Og Super Dæk vil da også komme til at køre en række taktiske tilbud og tiltag. Men Super Dæk ønsker først og fremmest at sætte fokus på tryghed – og på valget af sikkerhed i forbindelse med valg af autoværksted til servicering af ens bil.” 

Han tilføjer:

“Det kan på sin vis godt undre, at det ikke er standardpositionen og kommunikationsomdrejningspunktet i branchen – udover mærkeværkstederne. Først og fremmest på grund af ens egen og ens families sikkerhed, men også da diverse undersøgelser – eksempelvist fra Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen – viser, at tillid og kvalitet som udgangspunkt er vigtigere for autoværkstedskunder end pris og hastighed.”

Bag kampagnefilmen om ‘Forsigtig-Søren’ står det LA-baserede dansk/svenske makkerpar Tue Walin Storm og Michael Hansen.

Kampagnen kører på TV 2 fra i dag og de næste par måneder. Kampagnen har filmen som hovedelement, og udfoldes desuden på website, i annoncer, in-store tv og digitale medier, hvor ‘Forsigtig-Søren’ bliver introduceret. 

Kommentarer

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club