Zupa Recommended har blandet sig i valgkampen – på eget initiativ

Pia Osbæck
pia@bureaubiz.dk

Og det er blevet til gavn for Movember-bevægelsen i Aarhus. Også i en af de mindste kommuner, slår kandidaterne et slag for mænds sundhed.

Normalt er det drengestreger, når kandidaternes plakater i lygtepælene bliver tegnet over med skæg og briller.

Men i Aarhus er det et reklamebureau, der har kravlet rundt i lygtepælene og tegnet skæg på de mandlige kandidater fra forskellige partier, der stiller op til kommunalvalget i Aarhus.

Kreativ direktør hos Zupa Recommended, Mads Mikkelsen, fortæller i en pressemeddelelse, at bureauet ville udnytte ansigterne til at sprede et positivt budskab udover det rent politiske.

”Den alternative brug af valgplakaterne kan forhåbentligt både øge fokus på valget og Movember-bevægelsen. På den måde støtter indsatsen op om to gode formål”.

Det er helt på Zupa Recommendeds eget initiativ – og ikke et opdrag fra nogen – at de har sat skæg på omkring 100 valgplakater i Aarhus.Hensigten er et forsøg på at puste fornyet opmærksomhed på valgplakaterne og lave lidt sjov med et gammeldags medie.

Synes kandidaterne, at det er skægt? De har i hvert fald godkendt, at der blev tegnet på dem.

I den anden ende af landet og i den anden ende mht. kommunestørrelse, har Venstre-kandidaterne selv forsynet sig med skæg. Også de har valgt at koble Movember-bevægelsen sammen med kommunalvalget.

Med følgende ordvalg har Venstre i Dragør haft annoncen i det lokale blad samt på deres Facebookside:

“Venstre i Dragør støtter op omkring Mænds sundhed og kampagnen Movember. Prostatakræft er den mest almindelige kræftform hos danske mænd. På trods af dette halter opmærksomheden, forståelsen og støtten til prostatakræft efter – støt op og klik ind på http://dk.movember.com/ ”