“Hvordan får man flere gæster til at checke ind på Radisson Blus hoteller i Europa i løbet af sommeren?” Omtrent nogenlunde sådan lød opgaven, som ZupaRecommended for et halvt års tid siden vandt foran bl.a. et belgisk bureau.
Og nu lanceres så Radisson Blus europæiske sommerkampagne. Det danske reklamebureau har udviklet en platform for offensiven fra den skandinavisk fødte hotelkæde, men selve eksekveringen af kampagnen står hotellerne selv for.
“Det har været en stor – og sjov – opgave, som vi har grebet anderledes an, end man normalt ellers ser for hoteller. Vi har skabt en platform og leveret ammunition til en social media kampagne, som hotellerne selv eksekverer”, siger Michael Venneberg Carlsen, der er senior project manager hos Zupa Recommended.
Han uddyber:
“Vi vil gerne udnytte hotellernes egen interesse i at få så mange gæster som muligt ved at appellere til hvert enkelt hotels vinderinstinkt. Derfor har vi udviklet en anderledes løsning, der giver hotellerne mulighed for at udnytte deres USP’er på en sjov og involverende måde.”
Meningen er nemlig, at hotellerne selv skal tænke kreativt og være udfarende. Og inspirationskilden er ZupaRecommended åben med:
“Vi har set fra by- og lande-branding, at det kan være værdifuldt og effektivt, hvis man kan få afsenderne af kampagnen til at involvere sig og bruge deres energi og gode ideer til at konkurrere om at lokke besøgende til,” siger Michael Venneberg Carlsen.
ZupaRecommended har de seneste år løst en række opgaver for Radisson Blu. Forrige sommer var bureauet således ansvarlig for udrulningen af hotelkædens kampagne i Europa.
Radisson Blu Top Hotel-kampagnen kan ses her – og her er et af hotellerne, der deltager i kampagnen, i kategorien ‘nature and beaches’. Hotellet har selv produceret denne promoveringsvideo.