De seneste par dage – her og her – har vi kunnet fortælle, at danske kampagner har vundet 12 pencils ved D&AD i denne uge.
I dag kan vi så offentliggøre hvilke farve blyanterne blev til. Og det gik godt for Danmark i forhold til sidste år. Faktisk tre gange så godt.
I alt 3 sølv (graphite) og 9 bronze (wood) blyanter blev det til. Sidste år blev det til 1 sølv og 3 bronze.
Især &Co kan være godt tilfredse med 1 sølv for TV2 og 6 bronzeblyanter for henh. Momondo og TV2. De øvrige sølv-modtagere er Uncle Grey og Kilo Design for henholdsvis Cheapflights og Beijing Airmotion Laboratories.
Den bedste blyant hedder Black Pencil, dem blev der kun givet 5 af. Se casene på de fem i bunden af artiklen.
Her er oversigten over blyanterne:
Sølv (Graphite Pencils)
- &Co for TV2 med All That We Share i kategorien Social video
- UncleGrey for Cheapflights med Drag, Drop and Go i kategorien Use of Online Advertising
- Kilo Design for Beijing Airmotion Laboratories med kampagnen Woobi Play i kategorien Consumer Product Design
Bronze (Wood Pencils)
- &Co for Momondo med The DNA Journey i kategorien Non Fiction Film 5-30 minutter
- &Co for TV2 med All That We Share i kategorien Non Fiction Film op til 5 minutter
- &Co for Momondo med The DNA Journey i kategorien Advertising &marketing communications/brand
- &Co for Momondo med The DNA Journey i kategorien Social Video
- &Co for Momondo med The DNA Journey i kategorien Use of Digital&Social Media
- &Co for TV2 med All that we share i kategorien TV Commercials 61-120 sekunder
- UncleGrey for Amnesty International med kampagnen Fireworks from Aleppo i kategorien Tactical Radio Advertising
- M2Film & Anew for Stryhn’s med Food for Men i kategorien Sound Design for Film Advertising
- Studio Gry Strange Echwald for Karoline Trier med Karoline Trier i kategorien Stationary
Se de danske cases her
Her er de fem cases, der fik Black Pencils
‘We’re the Superhumans’ by 4Creative for Channel 4/Paralympics (Film Advertising) – United Kingdom
‘We’re the Superhumans’ by Blink for Channel 4/Paralympics (Film Advertising Craft) – United Kingdom
‘The Swedish Number’ by INGO Stockholm for The Swedish Tourist Association (Direct) – Sweden