3 sølv og 9 bronzeblyanter til Danmark

Pia Osbæck
pia@bureaubiz.dk

&Co var den store stemmesluger til D&AD med en sølv og seks bronzeblyanter for arbejder med Momondo og TV2.

De seneste par dage – her og her –  har vi kunnet fortælle, at danske kampagner har vundet 12 pencils ved D&AD i denne uge.

I dag kan vi så offentliggøre hvilke farve blyanterne blev til. Og det gik godt  for Danmark i forhold til sidste år. Faktisk tre gange så godt.

I alt 3 sølv (graphite) og 9 bronze (wood) blyanter blev det til. Sidste år blev det til 1 sølv og 3 bronze.

Især &Co kan være godt tilfredse med 1 sølv for TV2 og 6 bronzeblyanter for henh. Momondo og TV2. De øvrige sølv-modtagere er Uncle Grey og Kilo Design for henholdsvis Cheapflights og Beijing Airmotion Laboratories.

Den bedste blyant hedder Black Pencil, dem blev der kun givet 5 af. Se casene på de fem i bunden af artiklen.

Her er oversigten over blyanterne:

Sølv (Graphite Pencils)

  • &Co for TV2 med All That We Share i kategorien Social video
  • UncleGrey for Cheapflights med Drag, Drop and Go  i kategorien Use of Online Advertising
  • Kilo Design for  Beijing Airmotion Laboratories med kampagnen Woobi Play i kategorien Consumer Product Design

Bronze (Wood Pencils)

  • &Co for Momondo med The DNA Journey  i kategorien Non Fiction Film 5-30 minutter
  • &Co for TV2 med All That We Share i kategorien Non Fiction Film op til 5 minutter
  • &Co for Momondo med The DNA Journey  i kategorien Advertising &marketing communications/brand
  •  &Co for Momondo med The DNA Journey  i kategorien Social Video
  • &Co for Momondo med The DNA Journey  i kategorien Use of Digital&Social Media
  • &Co for TV2 med All that we share  i kategorien TV Commercials 61-120 sekunder
  • UncleGrey for Amnesty International med kampagnen Fireworks from Aleppo i kategorien Tactical Radio Advertising
  • M2Film & Anew for Stryhn’s med Food for Men i kategorien Sound Design for Film Advertising
  • Studio Gry Strange Echwald for Karoline Trier med Karoline Trier i kategorien Stationary

Se de danske cases her

Her er de fem cases, der fik Black Pencils

‘We’re the Superhumans’ by 4Creative for Channel 4/Paralympics (Film Advertising) – United Kingdom

‘We’re the Superhumans’ by Blink for Channel 4/Paralympics (Film Advertising Craft) – United Kingdom

‘Meet Graham’ by Clemenger BBDO Melbourne for Transport Accident Commission Victoria (PR) – Australia

‘The Swedish Number’ by INGO Stockholm for The Swedish Tourist Association (Direct) – Sweden

‘DOT. The first Braille Smartwatch’ by Serviceplan/Serviceplan Korea for Dot Incorporation (Digital Design) – Germany