Saatchi får nu kreativ direktør på fuld tid

Pia Osbæck
pia@bureaubiz.dk

I nogle måneder har bureauet delt kreativ direktør med Reputation. Nu har man ansat en selv på fuld tid, der kommer fra Very.

I efteråret skiftede Saatchi & Saatchis kreative direktør, Regner Lotz til Konstellation & Republica.

Det medførte, at Saatchi & Saatchi lånte Mikkel Jønsson på halv tid fra Publicis-makkeren Reputation.

Nu går Mikkel Jønsson tilbage til fuld tid på Reputation og i stedet er Sabine Herskind ansat som eneste kreative direktør.

Hun kommer fra lignende job på Very og har desuden erfaring fra bureauer som Ogilvy, Bates og Co+.

”Vi glæder os over, at vi nu har fået Sabine Herskind med og på trods af en del tumult undervejs – bl.a. at Toytota har valgt at stoppe samarbejdet på europæisk plan – så har vi godt gang i hjulene”, siger adm. dir. Annette Piilgaard.

Bureauet er med i en del pitches, fortæller Annette Piilgaard og har gang i en masse møder, der ser lovende ud, men det er for tidligt at melde nogle nye kunder ud.

Saatchi & Saatchi har omkring 14 medarbejdere.