Seks vidt forskellige danske annoncører – herunder et bureau med en kreativ rekruttering – har vundet priser ved årets Epica Awards, hvor i alt 2.749 indsendte arbejder dystede.
Epica Awards er blevet uddelt årligt i 36 år, og dommerne er hentet fra den internationale fagpresse – heriblandt Pia Osbæck, redaktør på Bureaubiz. Og lad os ile med en rask lille disclaimer: Hun har ikke set de danske indsendelser til prisen.
De seks annoncører høstede – med fire bureauers mellemkomst – 4 sølv og 6 bronze. Det var således halvdelen af de 20 danske shortlister, som blev hevet op til metal.
Fordelt på bureauer så høster Hello Monday/Dept 3 sølv og 1 bronze for hhv. American society for deaf children og B&O.
Robert/Boisen henter ligeledes 4 priser, fordelt på 1 sølv og 4 bronze for hhv. Andel og Kræftens Bekæmpelse & TrygFonden, der begge vandt guld ved sidste måneds True Award.
&Co. vinder bronze for bedste brug af lyd i Gigtforeningens kor af hverdagssmerter, mens Marketsquares trojanske hest af en rekrutteringskampagne, Mockupsquare, vinder bronze i selfpromotion.
Epica Awards 2023 – danske vindere
- Sølv – Copywriting & Storytelling
Robert/Boisen & Like-minded
FOMO Forever
Kræftens Bekæmpelse & TrygFonden - Sølv – Public Interest – Social
Hello Monday/Dept
Give a Hand
American Society for Deaf Children - Sølv – Creative Use of AI
Hello Monday/Dept
Give a Hand
American Society for Deaf Children - Sølv – Websites
Hello Monday/Dept
See Yourself in Sound
Bang & Olufsen - Bronze – Best Use of Sound
&Co. / NoA
The Pain Choir
Gigtforeningen - Bronze – Communication & Public Services
Robert/Boisen & Like-minded
Danish Beauty Remastered
Andel - Bronze – Integrated Campaigns
Robert/Boisen & Like-minded
Danish Beauty Remastered
Andel - Bronze – Online & Viral Films
Robert/Boisen & Like-minded
FOMO Forever
Kræftens Bekæmpelse & TrygFonden - Bronze – Self-promotion
Marketsquare
Mockupsquare
Marketsquare - Bronze – Homes, Furnishings & Appliances
Hello Monday/Dept
See Yourself in Sound
Bang & Olufsen