Af Emil Malte Simonsen emil.s@bureaubiz.dk
Posten som marketingdirektør har stået ledig siden maj hos Alm. Brand. Nu er afløseren fundet i skikkelse af Mikkel Lind.

Den nye marketingdirektør har også tidligere været kontaktdirektør hos Dentsu. Han skal styrke forståelsen for forsikringsselskabets nye position i markedet i forbindelse med overtagelsen af Codan.

For et år siden hentede Alm. Brand en ny marketingdirektør hos Danske Bank. Dorthe Krogh Jensen forlod i maj posten hos Alm. Brand til fordel for en stilling som VP global marketing hos Epos Audio. Siden da har marketingdirektørstolen stået ledig.

Nu har man fundet en ny marketingdirektør, der skal styrke forståelsen for Alm. Brands nye position i markedet. Alm. Brand har siden sidste efterår været igennem en mindre transformation med først frasalget af selskabets bankaktiviteter og siden opkøbet af Codan Forsikring, der blev annonceret i juni – en handel til 13 milliarder, som angiveligt vil gøre Alm. Brand til Danmarks næststørste forsikringselskab, når handlen går igennem.

Valget er faldet på Mikkel Lind, der får titel af senior vice president og CMO. Han er hentet hos TDC Net, hvor han var VP/head of marketing, communication & online. Tidligere har han bl.a. været kontaktdirektør hos Dentsu, kontakt- og udviklingschef hos Dagbladet Børsen og market executive hos Aller Media. 

Skal fortsætte linjen
Mikkel Lind kommer til at fortsætte det arbejde, som blev udført i forbindelse med lanceringen af Alm. Brands nye kreative univers og brandstrategi, der gik i luften i maj, og som skal positionere forsikringsselskabet som enkelt og ukompliceret. Det fremgår af en pressemeddelelse.

Her siger Mikkel Lind, at han kommer fra en virksomhed i “konstant forandring” og derfor har “gode forudsætninger for at navigere i den opgave, vi står overfor.” Han uddyber, at han glæder sig til at sætte sit eget præg på marketingdisciplinen:

”Jeg skal bygge videre på det gode arbejde med univers, kampagne og positionering, som jeg fra sidelinjen har fulgt med i. Og jeg glæder mig til at sætte mit præg på marketingdisciplinen med stærkt forretningsfokus, en agil arbejdsform og en digital tankegang.”

Kommentarer

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club