Arla samler yderligere brands hos Hjaltelin Stahl

Julie Kolbeck
julie@kforum.dk

Mejeriselskabet Arla samler nu Arlamærket og subbrands hos ét bureau i ønsket om at skabe ”et bedre økosystem og større synergier”.

Arla Danmark råder over flere brands og har derfor også samarbejdet med en tilsvarende lang række bureauer. De seneste år har mejeriselskabet dog ønsket at strømline deres brandudtryk ved at samle flere opgaver hos samme bureau.

Denne forenkling af bureau-samarbejdet har Arla nu taget et skridt videre, hvorfor mejeriet nu samler hoved- og subbrands hos Hjaltelin Stahl.

”Vi konsoliderer vores Arlamærke og subbrands hos Hjaltelin Stahl for at skabe både et bedre økosystem og større synergier med vores øvrige brands, som ligger hos bureauet,” siger adm. direktør for Arla Danmark, Jakob Bernhard Knudsen.

Hjaltelin Stahls digitalisering af Arlas Karolines køkken i 2013 var startskuddet på samarbejdet og sidenhen har bureauet stået bag mærkerne Cheasy, Kærgården, Buko og Matilde.


Nu følger så yderligere en række subbrands, herunder Arla Kids og Arla Øko, der tidligere har været i stald hos Uncle Grey.

Ifølge Sus Mandrup Hansen, client service director hos Hjaltelin Stahl, kan bureauet trække på deres allerede eksisterende kendskab til Arla i deres udvidede samarbejde:

”Vi er dybt inde i Arlas teknologiske platform – og det kan vi udnytte på flere plan til gavn for både Arla og forbrugere. Det sikrer en effektiv kunderejse, og platformen er forudsætningen for en stærk tilstedeværelse for målgruppen.”