Mest læste
Klummer
Filtrer på indhold
Sorter efter
Filtrer på indhold
Sorter efter
EssenceMediacom, Wavemaker og Mindshare beholder deres navne.
Selvom den geopolitiske uro præger mediebilledet, er bureaulederne ikke overvældet af pessimisme. Årets bureaulederundersøgelse fra Bureaubiz tegner et billede af en branche, der har justeret forventningerne – men stadig har troen på fremgang.
Den nye samarbejdspartner skal sikre Starks professionelle kunder viden om, hvad der rører sig i branchen via nyhedsbreve.
Branchen er ikke i stand til at overholde sine egne regler, lyder det fra ervhvervsminister Morten Bødskov.
TikTok lever ikke op til kravene i Digital Services Act, lyder det fra EU-Kommissionen. Virksomheden kritiseres bl.a. for manglende gennemsigtighed om annoncer, hvilket kan gøre det svært at opdage svindel og politisk manipulation. En bøde på 6 pct. af den globale omsætning kan blive konsekvensen.
Nu er Forbrugermandens praksis på miljømarkedsføringsområdet blevet vedtaget af Folketinget.
Bureaubiz’ undersøgelse viser også, at de store bureauer især bruger Pipedrive, som salgsstyringssystem. I undersøgelsen er der også kigget på økonomistyringssystemer. Her bruger de store bureauer primært E-conomic.
Især miljømarkedsføring bliver behandlet på Forbrugerombudsmandens møderække i Aalborg, Odense, Aarhus og København. Bevillingen til at sætte ekstra fokus på miljømarkedsføring udløber dog i år.
Fire bureauledere: Fremkomsten af SoMe og AI har øget efterspørgslen efter strategisk rådgivning.
Bureauet skal arbejde med brandaktivering og digital medlemshvervning, som er en ny satsning fra Prosa.
Donald Trumps politiske udmeldinger tvinger danske bureauer til at justere rådene til kunderne. Fire bureauledere fortæller, hvordan usikkerhed, datasikkerhed og geopolitik præger kommunikationen.
Bureaubiz-undersøgelse viser stor variation i brug af software, og flertallet af bureauerne bruger flere programmer til at supplere hinanden.