
Historien om tv’s uinteressante lillesøster: En kreativ ødemark
Radio eksisterer fortsat som kategori ved CCA, men ingen arbejder belønnes. I år er der dog to arbejder på shortlisten, uden at nogen af dem har været sendt på flow-radio. Måske skal man tale om lydreklame frem for radioreklame.
Campaign: &Co. er det bedste kreative bureau – i verden
&Co. er bette på globalt plan – og hva’ så? Juryen i Campaigns Global Agency of the Year Awards ser på verdensklasse-kvaliteten i dét, bureauet har opnået. Og her er &Co. større end alle andre.
3 lancerer nyt kommunikationsunivers
Co Plus står bag nyt kommunikationsunivers og kampagne for 3. Se filmen her, samt hvem der har produceret den.
Republica bag “historisk stor” kampagne for C More
C More Danmark har indgået et samarbejde, hvor de kan tilbyde tusindvis af timer med krimiserier. Det vil de gerne fortælle danskerne med en kreativ dramatisering. Se filmene her, som Circus Alphaville står bag.
CMO hos Ofir: Jobannoncering er en marketingdisciplin
En marketingchef på en jobportal, der er mere optaget af psykologi end analyseværktøjer? Det giver mening for Ofirs marketingchef, der primært fokuserer på at uddanne portalens fremtidige kunder. Her er tredje interview med marketingchefer, der fortæller, hvad de er særligt er optaget af.
Rud P: Større integration af PR og Public Affairs giver vækst
Danmarks største PR-bureau har haft succes med at bringe sig selv mere i spil sammen med datterbureauet King Street PR.
Uncle Grey og dansk modebrand hjælper forbrugere til at genbruge tøj
Med en QR-kode indbygget i tøjet har Uncle Grey og Samsøe & Samsøe gjort det nemt for forbrugerne at droppe køb-og-smid-væk-kulturen og gjort det let at videresælge tøj.
Danskerstrand gør comeback under Cannes Lions
Op mod 400 danske bureaufolk ventes at komme til Cannes Lions i år. Bureaubiz, Creative Club, &Co., Pong, Kompas Kommunikation og Reklamelinjen er blandt sponsorerne, der vil give flokken et samlingspunkt.
Lars Bastholm åbner eget bureau
I starten af året stoppede Lars Bastholm hos Egmonts bureau, The Story Laboratory. Nu åbner en af de mest prisvindende danskere eget bureau.
Bæredygtige bureauer: 3 grunde til at gribe i egen barm
Bureauer fokuserer på, hvad kunderne efterspørger – og det er i stærkt stigende omfang bæredygtighed. Lead Agency gik et skridt tilbage: Hvad med os selv?
Måske er der noget om snakken: Design var bedre før 1997
Poul Mikkelsen har flere gange været ude med riven efter design, der ifølge hans mening, ikke bare er dårligt, men decideret ødelæggende. Denne gang harcelerer han over endnu et Tuborg-design.
Nord DDB CPH bag nyskabende reklamer for amerikansk ølbrand
Nord DDB CPH fik en god ide til det amerikanske ølbrand Coors Light, som blev udvalgt efter et internt globalt pitch i DDB-netværket. Det betyder, at ølbrandet med pay off’et Made to Chill, ikke bare nedkøler folk med øllen, men også nedkøler bygninger, der er hårdt ramt af hedebølger.
Nyt brandunivers fra Pelican Self Storage
Opbevaringsvirksomheden lancerer en kampagne i det nye brandunivers med tre film. Brandunivers er udviklet af Unknown og filmene er produceret af Mellow. Se dem her.
Slikket er vegansk, influenceren er tysk – og der tales dansk
Fra vegetarisk til vegansk, tjek. En influencer i front, tjek. Trendy, men også klassisk, for Katjes lancerer budskab og hovedperson i en eftersynkroniseret reklame på TV 2.
14 trends viser fremtiden for emballagedesign
Udnyt nye teknologier. Afsøg bæredygtige muligheder. Find spændende collabs. Sådan lyder nogle af overskrifterne for fremtiden inden for emballagedesign, når det er kreativ direktør og trendspotter fra Cameleon Creatives, Helle Dollerup Wegeberg, der sætter dem. Hun deler her 14 trends.