Artikler

Artikel

Dansk bureau vinder sølvløve i Cannes

Uitch Iscratch vekslede i går aftes tre finalepladser i kategorien Health & Wellness til en sølvløve for Film Craft Direction. Og så havde fire danske stjernefrø en finger med i spillet, da Impact BBDO Dubai vandt en Grand Prix i kategorien Print & Publishing.

18. juni 2019
0 kommentarer
Artikel

Purpose driver bæredygtige business hacks

Ørsted, Arla og den svenske hurtigløber Icebug gæstede We Love Peoples Purpose-brunch på weekendens Folkemøde – det niende af slagsen. Det blev en brunch om bæredygtige business hacks og en længsel efter mere impact.

17. juni 2019
0 kommentarer
Artikel

Stilfærdig revolution på Kreativ Kommunikation

Professionsuddannelsen, der leverer de fleste af reklamebranchens nye talenter, har skærpet fokus. Briefen er blevet strammet, så færre unge får bristede drømme, strukturen og tilgangen undervejs er ændret, og kønsfordelingen er vendt helt om. Jesper Hansen gør status efter fire år.

17. juni 2019
0 kommentarer
Artikel

DDA-formandens 11 bud på Cannes-vindere

Kim Jong Andersen giver sit bud på 11 kampagner, der kunne hente en Cannes-løve hjem i år. Læs her, hvem DDA-formanden tror på og hvorfor.

17. juni 2019
0 kommentarer
Artikel

Majregnskaber fra K til W

12. juni 2019
0 kommentarer
Artikel

Cannes Lions: 20 bud på vindere – inkl. en dansk

Creative Circle og Saatchi & Saatchi serverer årets Cannes Predictions fra Leo Burnett. Bureaubiz har fået Saatchis kreative direktør Sabine Herskind til at kommentere rullen.

12. juni 2019
0 kommentarer
Artikel

Godt råd til bureauerne: Hold fokus på de forretningskritiske målsætninger

For Michala Svane, der er ansvarlig for Tivolis markedsføring, er den vigtigste faktor for valg af bureau evnen til at oversætte de forretningsmæssige problemstillinger til løsninger. Læs her, hvad hun også lægger vægt på.

12. juni 2019
0 kommentarer
Artikel

Majregnskaber fra A til J

4. juni 2019
0 kommentarer
Artikel

Hvem ka? BilkaToGo

Sponseret af Facebook: Markedsføring af dagligvarer har sit mønster og sine traditioner. Pengene bruges typisk på tv-reklamer og tilbudsaviser. Sådan har det været i mange år, og sådan er det stadig. Da Bilka lancerede det nye convenience-produkt BilkaToGo, valgte de at gå flere veje rent annoncemæssigt. Valget faldt blandt andet på Facebook-annoncer, og det var et godt valg.

3. juni 2019
0 kommentarer
Artikel

Survey: Skal du til Cannes Lions?

De, der drager til Cannes Lions Festival, synes, det er cremen af cremen. De, der ikke gør, er bedøvende ligeglade. Eller hvad? Hvor mange danske kreative tager overhovedet turen derned? Og hvorfor? Batter det på bundlinjen, eller det bare fun & games? Bureaubiz tager temperaturen på Cannes Lions-hypen.

3. juni 2019
0 kommentarer
Artikel

Danske Bank: Vi kigger ikke på imagelister

Når Danske Banks senior vice president for Brand & Marketing, Per Møller Jensen, skal se efter nye bureauer, er det snarere regnskaber end lister over bureauernes omdømme, der bliver gransket.

3. juni 2019
0 kommentarer
Artikel

Køb regnskabsrapporten nu

Bureaubiz’ årlige Regnskabsrapport er blevet digitaliseret og udkommer i år som et interaktivt dashboard via BI-systemet Tableau. Vi introducerer samtidig en helt ny rapport: Konkurrenceanalysen, der skal gøre dig klogere på den danske bureaubranches konkurrencekraft, tendenser og omdømme.

3. juni 2019
0 kommentarer
Artikel

Transparensdiskussionen står i stampe

28. maj 2019
0 kommentarer
Artikel

Velux: Det betyder helt klart noget at vinde awards

For Lisbeth Collignon, der er Velux’ ansvarlige for The Indoor Generation-kampagnen, betyder det helt klart noget, når virksomheden sammen med sit bureau vinder awards. Og så har kampagnen ikke blot høstet et hav af priser, men også vakt opsigt hos jobansøgere.

28. maj 2019
0 kommentarer
Artikel

Lego leger godt med Messenger

Sponsoreret af Facebook: I forbindelse med julehandlen i 2017 ønskede Lego at forbedre sin digitale kunderejse. Derfor lancerede man chatbotten Ralph, der kom stressede forældre til undsætning, når de skulle finde den helt rigtige gave til deres kære. Kampagnen blev en succes, og Ralph endte med at blive tilgængelig for alle Legos kunder hele året – 24/7.

27. maj 2019
0 kommentarer