
558 arbejder dyster i årets Creative Circle Award
Creative Circle forventede et stærkt reduceret felt ved årets award og blev positivt overrasket. De mange indsendelser giver forhåbninger om et højt kreativt niveau.
Rasmus Dunvad leverede sidste uges bedste nyhed
En af landets mest prisvindende kreative lancerede for godt et år siden sit eget bæredygtige tøjbrand. Nu markedsfører han det på en usædvanlig måde.
Her er kampagnen, der skal sælge dansk kreativitet
Creative Denmark, der er nedsat af erhvervsministeriet, er nu ude med en kampagne. Den skal fortælle danske og udenlandske ’nøgleaktører’ om den nyudviklede DNA-fortælling om dansk kreativitet. Se filmene her.
Albert Funder fra Spring Family: Bureaubranchen har to grundlæggende udfordringer
Fra vores egen verden: Spring Family med bureauerne: Zupa, Spring Production og Zupa Zite har meldt sig ind i Creative Club, fordi bestyrelsesformand i Spring Family, Albert Funder synes, at Creative Club favner bredt og har mange fordele.
Tidl. Codan-CMO går til Charlie Tango
Charlie Tango ansætter direktør, der får fokus på CCM-forretningen. Mette Heering Pontoppidan skal være med til at udvikle og modernisere kunde- og borgerkommunikationen for bureauets kunder.
Mensch laver kampagne for Lundbeckfonden
En ny kampagne skal øge opmærksomheden omkring hjernen og hjerneforskningsprisen The Brain Prize, der hvert år uddeles af Lundbeckfonden. Bag kampagnen står Mensch. Se filmen her.
Nicolai Stahl udpeger fem danske kampagner til internationalt medie
Under konceptet High Five, beder det internationale medie LLBOnline.com Nicolai Stahl, medstifter af Hjaltelin Stahl, om at udpege fem danske arbejder, der viser, hvad danske kreative har at byde på. Se de fem kampagner her.
Spring/Summer bag hjemmeside for kreativt netværk
Som en ud af fire indbudte bureauer vandt Spring/Summer sidste år opgaven at udvikle en hjemmeside for Creative Denmark. Den er nu klar og skal skabe et digitalt udstillingsvindue for danske kreative virksomheder over for internationale indkøbere.
Digitalt bureau sagde tak for corona-år med bonus til alle
Ingen afskedigelser og ingen lønnedgang lød beslutningen i partnerkredsen i Frankly, da coronaen ramte. Og det har vist sig at være en god beslutning.
Belgisk koncern opkøber dansk CRM-virksomhed
Med opkøbet af WebCRM, kommer Efficy for første gang ind på det skandinaviske marked.
Bureau har skabt digitalt salgsværktøj
YellowUmwelt har udviklet et nyt værktøj til en kunde, som man forventer også at kunne sælge til andre kunder. “Det passer godt til et bureau, fordi vi får samtidig bragt vores bureaukompetencer i spil,” siger adm. direktør Martin Michael Hansen.
Designer om Topdanmarks nye logo: ”Der er ingen skade sket, men …”
En tidssvarende version, der kan fungere digitalt. Det er afsættet for Topdanmarks nye logo. Bureaubiz har spurgt Kristina May Pries, om opdateringen fungerer.
Dansk NoA-bureau skifter navn
Det danske Hello Great Works skifter i dag navn til NoA Ignite samtidig med, at man bliver slået sammen med to andre bureauer.
Fire bureauer skal dyste om stort trafikbudget
DOT har netop prækvalificeret fire ud af 17 bureauer i udbuddet om at blive nyt reklamebureau. Advance kom ikke med i finalen, og det betyder, at der bliver tale om et bureauskifte. Se alle 17 bureauer her.