Artikler

Artikel

Magiske makkerpar: fra Mikkelsen og Walter til Ritz og Pilmark

Reklamebureauets kreative makkerpar eksisterer ikke længere – i klassisk forstand. Men lever i bedste velgående. Vi taler med en af mestrene, med den mest vindende kreative samt får et bud på disse års bedste par.

3. januar 2020
0 kommentarer
Artikel

Kviklånsaftale berører alle låneudbydere

Den nye såkaldte kviklånsaftale, der skal sætte en stopper for markedsføring af dyre forbrugslån, rammer også almindelige låneudbydere og er måske i strid med EU-lovgivning.

20. december 2019
0 kommentarer
Artikel

Medieudsigten 2020

17. december 2019
0 kommentarer
Artikel

Årskavalkaden på Bureaubiz

Bureaubiz har kreeret en buket med begivenheder fra den danske marketingbranche det seneste år. Listen omfatter alt fra bureaukærlighed og eksotiske skift til ægte pral og en stor bunke talenter.

17. december 2019
0 kommentarer
Artikel

2019 i retrospekt

Det er bare så 2019, dét der. Men hvad vil dét vise sig at være? Fire bureaufolk giver deres bud på det mest markante der er sket i 2019.

16. december 2019
0 kommentarer
Artikel

Årets farve 2020 – geniale betragtninger eller fis og humbug?

Tidligere i år pegede trendforskerne fra det britiske bureau WGSN på, at Neo Mint ville blive årets farve i interiør- og modeverdenen i 2020. For nylig har amerikanske Pantone givet deres bud på årets farve 2020: en Classic Blue. Argumenterne er mange og højtragende, men er det i virkeligheden fis og humbug at tillægge farver kommunikative værdier og egenskaber? Og er den årlige kåring af årets farve bare et dumt marketingstunt? Vi har spurgt psykolog og farveekspert Birgitte Hultberg.

16. december 2019
0 kommentarer
Artikel

Værsgo. Årets 20 mest læste artikler

For 11. gang ser vi tilbage på året, der gik. Fik du set reklamebranchens stærkeste kvinder, branchens kreative talenter og Cannes’ store vindere? Læs eller genlæs de artikler, som fik flest klik i 2019.

16. december 2019
0 kommentarer
Artikel

Bilka tager afsked med succeskampagne

Bilka tager afsked med sit succesfulde “Far til 14”-reklameunivers og tager kort inden årsskiftet hul på en ny jubilæumskampagne, der er udviklet i et samarbejde mellem reklamebureauet Envision og produktionsselskabet M2 Film.

16. december 2019
3 kommentarer
Artikel

Virksomheder kan sælge mere, hvis de gør som et Tour de France-hold

Er den dygtige sælger ‘smart i en fart’ eller en holdspiller? Danske forskere har udviklet en ny model, som kan gøre virksomheders salgscentre bedre.

13. december 2019
0 kommentarer
Artikel

Creative director: Vi skal være firkantede

Børsens in-house-bureau er igen i år blevet internationalt anerkendt for deres native advertising. Her fortæller deres director for Børsen Creative & Live, Stine Bjerre Herdel, hvad der har formet det unge bureaus fremgang.

11. december 2019
0 kommentarer
Artikel

Fra Vodkaklovnen til verdensblik

Bureaubranchen har undergået store transformationer de sidste mange år. Der er flere om buddet, de lange samarbejder er blevet en sjældenhed, og medarbejderomsætningen er større end nogensinde før. Charlotte Porsager, COO i Uncle Grey, kunne forleden fejre 15 år hos den danske onkel til verdensfirmaet Grey. Vi har talt med jubilaren om de sidste 15 år i branchen.

10. december 2019
1 kommentar
Artikel

Trendy trends anno 2019

Logoskift, rebranding, virtuelle influencers og deepfakes. Det er blandt andet, hvad 2019 har bragt reklameverdenen. Vi ser tilbage på nogle af de største fra det forgange år.

9. december 2019
0 kommentarer
Artikel

ZUPA og Agency Spring fortsætter under samme navn

Halvandet år efter fusionen smelter ZUPA og Agency Spring sammen under bureau-brandet, ZUPA, med fælles bureau-ledelse på tværs af Aarhus og København.

5. december 2019
0 kommentarer
Artikel

Ny analyse: Det digitale bureau er den vigtigste samarbejdspartner

300 danske marketingchefer har et love/hate-forhold til de digitale bureauer, sætter forretningsforståelse over kreativitet og efterlyser mere gennemsigtighed og mindre bullshit. Det afslører ny konkurrenceanalyse, som Bureaubiz står bag.

4. december 2019
0 kommentarer
Artikel

Kan færre reklameaviser redde klimaet?

Coop opfordrede i sidste uge i et åbent brev klimaministeren til at indføre et forbud mod trykte tilbudsaviser og genoplivede dermed debatten om reklameafgiften. Angiveligt med CO2-reduktion for øje. Men kan reklameaviser redde klimaet?

3. december 2019
0 kommentarer

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev