Artikler

Artikel

Ny kampagne: Den danske grafiske branche er verdens grønneste

I en ny kampagne, der hedder ”Tryk med ansvar”, slår GRAKOM fast, at den danske grafiske branche er verdens grønneste. Samtidig vil man gøre op med en række skrøner om papir.

27. august 2020
0 kommentarer
Artikel

Clare McNally: Den ville jeg ønske, jeg havde lavet 

Clare McNally ville ønske, at hun havde lavet en kampagne, som har idéen som sit primære omdrejningspunkt, mens alt andet er sekundært. 

27. august 2020
0 kommentarer
Artikel

JBS om kritiseret kampagne: Den virker

Kritikken har haglet ned over JBS’ nyeste kampagne – først og fremmest fra reklamefolk. Men kritikken preller af på JBS’ marketingchef.

27. august 2020
4 kommentarer
Artikel

Annoncørerne afleverer corona-regningen til bureauerne

I et faldende marked satser CMO’erne mere på Inhouse end på bureauer. Årets CMO trendanalyse viser en stor spredning i annoncørernes reaktionsmønster.

26. august 2020
0 kommentarer
Artikel

Årets Rambuk: 36 bureauer deler 55 shortlister

Den klassiske mediabureaupris leverer en shortliste, hvor andre bureautyper fylder meget. Men 3 af de 4 mest nominerede er dog mediabureauer.

25. august 2020
0 kommentarer
Artikel

DDB’s nye kreative direktør kommer fra Robert/Boisen

Første melding fra Nord DDB’s nye ledelse gik på at identificere en ny kreativ direktør. Det er han nu. En mand, der er ”født og opvokset” i Robert/Boisen.

25. august 2020
2 kommentarer
Artikel

Marketingledere skal holde det forkromede overblik i krisetider

Recessioner giver muligheder for innovation samt for at vise, hvad kreativitet faktisk er værd, når det skaber værdi og resultater. Det mener eksperter, der kommer med gode råd til, hvordan marketingledere skal agere i krisetider.

25. august 2020
0 kommentarer
Artikel

Min første reklame: Jacob Klintrup 

Fødselsdagssang i bussen. Det er kort og godt det, som Jacob Klintrups første reklame bød på. Både dengang og nu var han kreativ direktør på Kadaver.

25. august 2020
0 kommentarer
Artikel

Bureaudirektør kniber sig i armen: Kommet flot igennem corona-halvåret

Det første bureauregnskab, der omfatter 1. halvår, er netop landet fra Horsens-bureauet Shark. Og det er overraskende godt, markedet taget i betragtning.

24. august 2020
0 kommentarer
Artikel

Hjaltelin Stahls kreative direktør: Vi skal være Nordens stærkeste

Den svenske Grand Prix-vinder, Adam Kerj, er tilbage i København efter 23 år. Han er begejstret for Hjaltelin Stahls muligheder og leverer en næsten udansk ambition.

20. august 2020
0 kommentarer
Kort nyt
InterMail køber rådgivningsvirksomhed
19. august 2020
0 kommentarer
Artikel

Nicolai Stahl: Den ville jeg ønske, jeg havde lavet

Nicolai Stahl bevæger sig helt tilbage til 2008, hvor en hamrende politisk ukorrekt kampagne sikrede sejren for Obama, når han skal vælge, hvilken reklame, han helst selv ville have lavet.

19. august 2020
0 kommentarer
Artikel

Digitale bureauer løb fra alle andre i 2019. Specielt reklamebureauerne.

Regnskaberne for 2019 viser en aftagende vækst og en faldende bundlinje. Et skidt udgangspunkt for bureaubranchen til at håndtere Corona-krisen i 2020. Se her, hvordan de forskellige grupper klarede sig.

19. august 2020
0 kommentarer
Artikel

Ogilvy sætter navne på sit hold

To magre år har haft den konstruktive effekt, at kerneværdierne står tydeligt frem. Her er personerne – og bureau-partnerne – der skal føre bureauet stærkt videre.

18. august 2020
0 kommentarer
Kort nyt
Udsatte unge får hjælp af dansk Oscar-vindende instruktør
18. august 2020
0 kommentarer
En del af Creative Club