Artikler

Artikel

Kan VR blive virtuel reklame?

VR har utvivlsomt potentiale – både som underholdningsmedie og kommercielt medie. Men vi er et stykke fra, at VR kan stemples som vellykket. Teknologien føles stadig en smule umoden, fortæller lektor på CBS Mads Bødker.

3. december 2019
0 kommentarer
Artikel

AEA 2019: Her er alle vinderne

Årets Advertising Effectiveness Awards (AEA) er netop blevet uddelt. 20 shortlistede kampagner kæmpede torsdag aften om statuetterne, der som noget nyt blev uddelt både i guld, sølv og bronze. Her er den fulde liste over årets bedste og mest effektive kampagner.

28. november 2019
0 kommentarer
Artikel

DSB: Annonce ramte ikke bullseye 

Denne uges mest debatterede printannonce er et juletilbud fra DSB. Raffineret retro-romantik? Måske. Der er i al fald skruet lidt for meget op for stereotyperne, medgiver DSB.

27. november 2019
0 kommentarer
Artikel

Kan Silicon Valley bruges i bureaubranchen?

26. november 2019
0 kommentarer
Artikel

Hvem løber med priserne til AEA?

Nu er det lige om lidt. På torsdag bliver 20 shortlistede kampagner til 10 vindere af årets Advertising Effectiveness Awards. Men hvorfor fortjener lige præcise de at vinde? Vi har spurgt nogle af folkene bag kampagnerne.

26. november 2019
0 kommentarer
Artikel

Føtæsk-kampagne ændrede danskernes prisopfattelse

Den hårdtslående Føtæsk-kampagne, som er nomineret til årets Advertising Effectiveness Award, har forbedret prisopfattelsen af Føtex og har desuden vendt et fald i kundestrømmen til en vækst på knap to millioner kunder. Bag kampagnen står reklamebureauet Wibroe, Duckert & Partners.

25. november 2019
1 kommentar
Artikel

Ved du, hvad dine kunder vil have?

Bureaubiz udkommer med et nyt format. I samarbejde med Aalund har vi foretaget en stor kvalitativ undersøgelse af konkurrenceforholdene i bureaubranchen for at få svar på, hvad kunderne mener, bureauerne gør godt, og hvad de skal kunne i fremtiden.

25. november 2019
0 kommentarer
Artikel

Farvel til likes på Instagram: Rammes influencermarketing?

Instagram er et af de medier, hvor influencermarketing har bedst fat. Mediet vil nu fjerne offentlige likes. Bureaubiz har spurgt to influencermarketingeksperter, hvilke konsekvenser den store ændring får for branchen.

22. november 2019
0 kommentarer
Artikel

Suckerpunch Sorrell

Web Summit, Lissabon den 7. november. Scenen er sat: Sorrell slår sin tidligere kollega, Prior, i hovedet. Han afviser selv, alt imens 20 vidner påstår, at situationen har fundet sted.

18. november 2019
0 kommentarer
Artikel

Danish Digital Award hylder den store idé

Danmarks største digitale awardshow har løftet sløret for kategorierne i 2020. Det er stadig forretningsudfordringerne, der er i fokus, men nu hyldes også den store, banebrydende idé. 

14. november 2019
0 kommentarer
Artikel

TikTok-amok: endnu et socialt medie til listen?

Facebook, Instagram og Twitter – de sociale medier vi efterhånden kender. Burde vi tilføje TikTok til listen? Og hvilke muligheder er der markedsføringsmæssigt på TikTok?

13. november 2019
0 kommentarer
Artikel

Virker TV-reklamen nu også stadig? 

Henrik Jensen forsøger at gøre op med digitale myter og argumenterer for, at TV sgu da stadig virker som reklamemedie. Andre har dog deres tvivl. Er det virkelig det format, der virker bedst? Lasse Storgaard fra Reprise Digital og Paw Saxgreen fra Group M forholder sig her til TV’et og dets styrke som reklamemedie. 

12. november 2019
0 kommentarer
Artikel

Fremtiden ifølge Forrester

12. november 2019
0 kommentarer
Artikel

Fortsat liv i digitale bannere

Øget investering i interaktivt indhold sikrer display-annoncering højere klik- og interaktionsrater. En af de annoncører, som har opnået højere klikrater ved at anvende interaktive bannere, er YouSee.

11. november 2019
0 kommentarer
Artikel

5 argumenter for, at TV sgu da stadig virker! 

TV-reklamen er bestemt ikke død, pointerer Henrik Jensen i sin nye bog “TV virker sgu da stadig”. Han mener, at TV stadig er det bedste medie på brandingsiden, men at virksomheder alligevel undervurderer betydningen af TV-reklamen. Han giver fem argumenter for, hvorfor TV-branding stadig lever i bedste velgående.

11. november 2019
0 kommentarer

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev