Artikler

Artikel

Min første reklame: Frederik Voetmann

I ’18 vandt Frederik Voetmann den ene pris efter den anden med ‘Spritstiv Speeddate’ sammen med sin kreative makker Niklas Hultquist. Du har helt sikkert set den. Men hvad du nok ikke har set, er Frederiks første reklame. Og det selvom den en overgang florerede på store billboards i Odense midtby.

25. februar 2020
0 kommentarer
Artikel

Er branchen lige lovlig forelsket i digitale medier? 

2020 kan blive året, hvor nogle brands standser op, gentænker budgetbalancen og måske bremser væksten i de digitale medieinvesteringer og aktiviteter, skriver Kantar Gallup i deres internationale 2020-prognose.

25. februar 2020
1 kommentar
Artikel

Creative Club overtager Bureaubiz

Creative Club overtager Bureaubiz for at styrke sit indholdstilbud til bureau- og marketingbranchen.

25. februar 2020
1 kommentar
Artikel

Annoncørforening: Kviklånsaftale er lovsjusk

Den nye såkaldte kviklånsaftale, der skal sætte en stopper for markedsføring af dyre forbrugslån, er ifølge Erhvervsministeriets egne embedsfolk i strid med principperne for EU-rettet regulering og kan få uoverskuelige økonomiske konsekvenser.

21. februar 2020
0 kommentarer
Artikel

Danske kreative brancher får ny frontkvinde

Majken Kalhave bliver pr. 1. marts direktør for det nye markedsføringskonsortium for dansk kreativitet. Vi har talt med den kommende direktør om den fremtidige rolle som frontkvinde for markedsføring af dansk kreativitet. Nøgleordet er samarbejde.

21. februar 2020
0 kommentarer
Artikel

Burger King reklamerer med muggen burger

Burger King udstiller en muggen Whopper kontra den typiske, fejlfrie burger, vi ellers kender fra fastfoodbranchens reklamer. Det lyder umiddelbart som en dårlig idé, men der er faktisk en god grund til det.

19. februar 2020
1 kommentar
Artikel

Verdens bedste reklamer – ifølge Kasper Elbjørn

Hvad udgør en god reklame? Hvorfor står nogle tindrende klart i hukommelsen 10, 20 eller 30 år efter deres tilblivelse? Vi sætter hermed gang i en reklamestafet, hvor branche- og fagfolk deler deres yndlingsreklamer for sammen at undersøge, hvad den udødelige reklame kan. Første bud er Kasper Elbjørns, informationschef i Carlsberg, og tæller blandt andet kendisser, kulturmøder og et tiltrængt tilbageblik for et presset flyselskab.

19. februar 2020
1 kommentar
Artikel

Ansigtsfiltre hitter på Instagram

Hvilken Disney-prinsesse er du? Er du glamourøs med Louis Vuitton? Eller rå og spacy med Urban Outfitters? Ønsker du svar, så hop på Instagram. Deres ansigtsfiltre giver svaret på det hele, og vi giver dig her listen over de seneste AR-tendenser på Instagram.

19. februar 2020
0 kommentarer
Artikel

Drej, Supreme, dyp

Fra brandslukkere til mursten. Supremes logo kan sættes på alt. Nu er turen kommet til den populære chokoladekiks, der skal drejes, slikkes og dyppes: Oreos. Supremes accessories bliver flere og flere – og vildere og vildere. Det er lige før, at deres accessories får mere omtale end tøjet, når de hvert halve år annoncerer den nye kollektion. SS20 er ingen undtagelse. Det vidner om et logo, der er en værdi i sig selv.

18. februar 2020
0 kommentarer
Artikel

Rekordmange kæmper om Danish Digital Award

Danmarks eneste marketingaward med fokus på digitale løsninger på virksomheders udfordringer har overgået sig selv med endnu flere indsendte cases end i 2019.

18. februar 2020
0 kommentarer
Artikel

Dansk turisme nyder godt af Michelinstjerner

Ny kampagne for danske madoplevelser skal lokke især flere tyske mad- og gastroturister til Danmark. Hver tredje udenlandske turist har nemlig gastronomi og madoplevelser som vigtigste parameter for at vælge Danmark som feriedestination.

17. februar 2020
0 kommentarer
Artikel

Mere sex til det grå guld

Nyt studie viser, at folk over 55 typisk karakteriserer deres yndlingsmærker som enten “sexy” eller inspirerende. Det bør efterlade adskillige annoncører, der i årevis har portrætteret det gode seniorliv som en tilværelse med børnebørn og gradvis tilbagetrækning fra arbejdsmarkedet, med dårlig samvittighed.

17. februar 2020
0 kommentarer
Artikel

Hjerternes fest i reklameland

I dag er dit newsfeed og måske endda gadebillede fyldt med brands, der vil have dig til at tænke på, hvordan du kan udtrykke din kærlighed. Få et tilbageblik på mindeværdige kampagner og se nogle fra dette års markering af Valentinsdag.

14. februar 2020
0 kommentarer
Artikel

De første Venstre-annoncer efter Hjaltelin Stahl

15 års parløb mellem Venstre og Hjaltelin Stahl stoppede efter valget. Partiets beslutning om nyt bureau trækker ud, men det forhindrer ikke kampagneaktiviteter.

14. februar 2020
0 kommentarer
Artikel

”Usikkert, svagt verdensmarked kan føre til reklamerecession”

13. februar 2020
0 kommentarer

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club