Artikler

Artikel

Stort millionbudget fra svenske Ellos kommer på danske hænder

Den danske del af Jellyfish er valgt som ny digital marketing-partner i Norden for svenske Ellos. Jellyfish overtager opgaven – der indebærer at forvalte et paid media-budget på et trecifret millionbeløb – fra Iprospect.

1. oktober 2021
0 kommentarer
Artikel

Markedsføringsloven: Større bøder på vej

Den væsentligste ændring af markedsføringsloven bliver udmålingsprincipperne for bøder. Det er meget relevant for bureauer og andre samarbejdspartnere, mener chefjurist i GRAKOM, Christian Jensen. Retspraksis er, at reklamebureauer normalt straffes med mellem en fjerdedel og en tredjedel af kundens bøde.

30. september 2021
0 kommentarer
Artikel

Her er bureaubranchens største profitter

Danmarks største bureau er også det bureau, der tjener flest penge i kroner, mens et af landets mindste bureauer præsterede den højeste overskudgrad.

30. september 2021
0 kommentarer
Artikel

Coca-Cola ude med ny global brandplatform

Se her Coca-Colas nye brand platform, som er udviklet af bureau, der vandt pitch for knap et år siden. Samtidig lancerer Coca-Cola en ny kampagne baseret på gaming. Se også kampagnefilmen her.

29. september 2021
0 kommentarer
Artikel

Sprogpris til Sundhedsstyrelsen for god krisekommunikation

Sundhedsstyrelsen fik i går aftes Sprogprisen 2021 i kategorien krisekommunikation. Advice er bureauet bag kommunikationen. Der blev også givet priser til Nordea, Naturstyrelsen, Genopbyggerne og Too Good To Go.

29. september 2021
0 kommentarer
Artikel

True Award slår sin egen rekord

336 reklamefilm dyster i awardens comeback. De fire nye kategorier er blevet godt modtaget – særligt humoren, der har flere indsendelser end nogen anden.

29. september 2021
0 kommentarer
Artikel

Goodiebox ude med sin hidtil største kampagne

Goodiebox vil med sin nye kampagne inspirere kvinder til at leve det liv, de ønsker. Kampagnen, der er lavet af Robert Boisen & Like-minded, er baseret på en undersøgelse, der viser, at de fleste kvinder går rundt med skyldfølelse og dårlig samvittighed. Filmen er produceret af Newland. Se den her.

28. september 2021
0 kommentarer
Artikel

Her er fire nye forbrugertrends

Mediacom har lavet et nyt trendstudie, der viser fire nye trends på bagkant af corona. Se dem her.

28. september 2021
0 kommentarer
Artikel

Ny rapport: Presset dansk annoncemarked taber terræn til techgiganter

2020 bød på et fald i den samlede annonceomsætning i Danmark. Google, LinkedIn og Facebook oplevede vækst og udgjorde igen i år en stadig større andel af danske annoncemarked. Det viser en ny rapport fra Kulturministeriet.

28. september 2021
0 kommentarer
Artikel

Scandlines lancerer influencer-kampagne

Efter at have valgt nyt mediabureau før sommerferien, lancerer Scandlines i dag en kampagne med influenceren Mattias Hundebøll for at få sjællænderne til at tage bilen sydpå.

27. september 2021
0 kommentarer
Artikel

Årets mest prisvindende: 2 bureauer deler førstepladsen

137 bureauer fik point i Bureaubiz’ award-oversigt. Aldrig har toppen været tættere, og &Co er ikke alene allerøverst. Også mediabureauerne har en ny nr. 1.

27. september 2021
0 kommentarer
Artikel

Første danske juryformand ved EM i reklame siden 2007

Mette Jermiin fra produktionsselskabet Bacon kommer til at stå i spidsen for juryen, når det bedste arbejde skal findes i kategorien Film Craft ved årets Eurobest.

27. september 2021
0 kommentarer
Artikel

Influenzakampagne udvides til børn og sundhedspersonale

Sundhedsstyrelsen er ude med en kampagne, der i år skal få ikke bare ældre, men også sundhedspersonale og børn helt ned til to år til at blive vaccineret mod influenza. Radius CPH står igen i år bag kampagnen.

24. september 2021
0 kommentarer
Artikel

Undergrundsis støtter undergrundsmiljøer i ny kampagne

En ny kampagne fra Underground-is skal sætte fokus på unge, der søger nye muligheder for at udtrykke sig. TBWA\Connected står bag.

23. september 2021
0 kommentarer
Kort nyt
Dansk Røde Kors vælger nyt digitalt bureau
23. september 2021
0 kommentarer
En del af Creative Club