
Aller lancerer app, der kan matche influencere med annoncører
Aller Media står bag appen Aller Sparks, som skal hjælpe især mikroinfluencere og annoncører til at finde hinanden på en nem måde.
Havrefras fokuserer på lyden i ny kampagne
Morgenmadsbrandet er ude med en kampagne, der sætter fokus på lyden af produktet. Se filmene her.
Tidligere creative director fra Hjaltelin Stahl med i nyt setup
Kristoffer Gandsager, Signe Bjerregaard og Pia de Thurah er trioen bag Snild, der ikke er et bureau, men et kreativt studio. Det er nyt, men arbejdet er allerede i gang.
Louis Nielsen vender tilbage til ‘Sku ha’ gået til’ efter coronapause
Optikerkæden vender tilbage til sit 20 år gamle slogan efter en treårig pause under corona. Kampagnen er udviklet internt. Se filmene her.
Set før? DDA shortlister kampagne. CCA hælder den af bordet
Sidste år blev en Mensch-kampagne hyldet ved DDA, men udelukket ved CCA for idésammenfald. I år er det en Hjaltelin Stahl-kampagne, der både anerkendes og kasseres.
Niels Folmann skal begynde helt forfra i Tivoli
Danmarks største attraktion er for første gang i dette årti åbnet på normal vis. En frisk start på alle plan, også for den nye kommercielle direktør. Han ser en mulighed for at stille alle typer spørgsmål.
Corona har hjulpet Intermail
Delvist med hjælp fra corona, nærmer Intermail sig en fordeling af fysiske og digitale produkter på 40-60 inden for nogle år, hvor den for fire år siden lå på 95-5.
En ny, underholdende og lærerig podcast ser dagens lys på Bureaubiz
Vært for Bureaubiz’ nye podcastserie er Lars Busekist. Han vil tage forskellige emner og dilemmaer op sammen med et panel af de dygtigste branchefolk. Skriv ind med spørgsmål og dilemmaer, som vi gerne vil have fra dig.
Spilprisen 2022: Dwarf bag årets bedste børnespil
Dwarf vandt prisen for et børnespil til DR. Flest priser gik til IO Interactive for Hitman 3.
Farvel til Hjaltelin Stahl – også i toppen af imageanalysen
Når Hjaltelin Stahl skifter navn til Accenture Song Nordic, så vil det koste bureauet 1-3 pladser i den store annoncør-analyse; MyImage. Men det er der råd for.
Fem kreative elementer går igen i verdens mest effektive reklamer
Efter at have målt og vejet 13.000 reklamer, kårer Kantar de mest effektive og kreative arbejder inden for TV, digital, print og outdoor på globalt. Se dem her og se også, hvilke tre danske reklamer, som analyseinstituttet fremhæver.
3 danske bureauer vinder dobbelt ved The One Show
Hjaltelin Stahl, Marketsquare og Dentsu X er sikret mindst 2 One Show Merit Honors for Ikea-casen Cirkulär. Også den danske Schweiz-film er i finalen.
Mediabureau får ny direktør
Hearts & Science, der er en del af OMG, får ny direktør. Den hidtidige direktør skal til en hel anden branche, hvor topchefen er en tidligere OMD-profil.
Novicell vinder udbud om Nationalbanken
Opdateret: Fem bureauer blev i februar i år prækvalificeret til en opgave på 11 mio. kr. om at udvikle en ny hjemmeside samt en webshop for Nationalbanken.