
Ikano Bolig vælger endnu et bureau
Sidste forår fik Ikano Bolig ny marketingchef, og hun valgte i efteråret et nyt reklamebureau. Nu følger et nyt mediabureau til selskabet.
Interflora laver kampagne med Oh Land
I en ny kampagne mod ensomhed går Interflora sammen med sangerinden Oh Land, som har designet en blomsternål til formålet. &Co. og Bacon står bag filmen. Se den her.
Energikoncern lyser Danmark op i grønt i ny kampagne
Sangen til kampagnen er Otto Brandenburgs ‘To lys på et bord’. Svenske Forsman & Bodenfors står bag. Se filmen her.
Topdanmark moderniserer logo: Fjerner grøn prik
Forsikringsselskabet opdaterer sit logo, for den akvarel-inspirerede blomst fra 1980’erne fungerer ikke digitalt. Ordene ”Forsikring” og ”Pension” forsvinder.
Kohberg fortsætter ‘Vi er bagere’-konceptet i ny kampagne
Nørgård Mikkelsen står bag den nye kampagnefilm for Kohberg, der bygger videre på den første kampagne fra 2019, hvor man fokuserede på hovedbrandet samt bagerhåndværk og dansk mel. Se filmen her.
Another fandt sig selv i 2020
I et turbulent år demonstrerede det kreative bureau, at det er landet det rette sted. Adm. dir. Morten Hershøj ser tilbage på år med store udsving – og kigger frem.
Circle K svarer Super Bowl-reklame fra General Motors
I en Super Bowl-reklame ‘angriber’ General Motors Norge. Det har fået Circle K til at lave et kreativt modsvar. Se filmen her.
PR-bureau: Vi siger tak for kampen, når vi igen må skåle og danse
Regnskab: Lead droppede drømmene sidste forår og koncentrerede sig om dag-til-dag drift. Det fik bureauet tilbage på sporet. Lønnedgangen blev tilbagebetalt og nu kan man fremlægge et regnskab med vækst.
Månedens MediaTech-startup er et bureau, der har sat sig på en relevant agenda
Denne måneds panel er begejstrede for Girls Are Awesome, som har et tydeligt statement. Læs om deres mission, og om de udfordringer, som dommerpanelet ser for bureauet.
Humor fyldte i årets Super Bowl-reklamer
Årets Super Bowl-reklamer tegner antydningen af en tendens: at humor gør op med alvoren i corona-tiden. Det siger brandstrateg Jacob Holst Mouritzen.
Søstrene Grene har gjort unik butiksoplevelse til onlinesucces
Det hyggelige Søstrene Grene-univers gik live digitalt under den første coronanedlukning i marts. Med hjælp fra Vertica har de fiktive søstre haft held med at digitalisere forretningen, der nu skaleres til at omfatte adskillige lande i Europa.
Dentsu-direktør: Carat skal igen være nr. 1 i imageanalysen
Dentsu har indført en ny organisation, der skal arbejde mere på tværs. Men troen på betydningen af stærke brands er intakt.
The True Award springer et show over
2020-udgaven af reklamefilmprisen blev først udsat til marts 2021, og nu droppes den helt. Arrangørerne satser i stedet på, at branchen kan mødes fysisk til november.
Danske bureauer og kampagner på liste over verdens mest prisvindende
Purpose og mod dominerer Business Creative Report fra Adforum, der samler de mest vindende i 2020 inden for otte brancher. Et dansk samarbejde er klodens næstmest vindende.
Farah Dib: Det er vigtigt at brede sit mindset ud
Podvertising: I denne podcast fortæller creative director hos TwentyTwenty, Farah Dib, om at det er vigtigt at sikre sig, at man har fat i den rigtige målgruppe, og at man skal sprede sit mindset ud til andre brancher. Men faktisk er der to podcasts, for Farah Dib spørger også Lars Busekist om, hvorfor der endnu ikke har været kvinder i denne podcast-serie.