Artikler

Artikel

To bureauer stifter fælles firma med unikt produkt

Designeren Arne Jacobsen spiller en særlig rolle i et selskab stiftet af to bureauer. Grundprodukter er ikke timer, men værdi – i form af et digitalt brand-bibliotek.

20. november 2020
0 kommentarer
Artikel

Bureau trækker sig fra Klasselotteriets medieudbud

Mindshare har trukket sig fra Klasselotteriets mediabureauudbud med begrundelsen, at bureauet skulle “investere for mange timer af vores bedste folks tid på generel tilbudsgivning samt udarbejdelse af en mængde helt konkrete omfangsrige opgaver. Dette stod efter vores vurdering slet ikke mål med risikoen ved at blot være en ud af fem deltagende bureauer samt de skitserede kommercielle vilkår i samarbejdet.”

19. november 2020
3 kommentarer
Artikel

GroupM melder sig ud af KreaKom

Selv om der ikke bliver smækket med døren, når GroupM forlader KreaKom til fordel for DI, så er farvellet opsigtsvækkende og en forlængelse af branche-glidningen.

19. november 2020
0 kommentarer
Kort nyt
Nye legekammerater til Sorthvid-folkene
19. november 2020
0 kommentarer
Artikel

Bureaudirektør: Jeg vil kæmpe for mangfoldigheden i bureaubranchen

Fra vores egen verden: Tobias Høgsberg er nyt bestyrelsesmedlem i Creative Club, hvor han ser frem til at arbejde for en forening, der repræsenterer forskellige bureautyper.

18. november 2020
0 kommentarer
Artikel

& Co. får Helle Thorning-Schmidt og Lars Løkke til at enes

I en ny kampagne for Røgfri Fremtid fremhæver Helle Thorning-Schmidt og Lars Løkke Rasmussen spørgsmål, der deler danskerne. Ét spørgsmål kan næsten alle dog enes om – spørgsmålet om rygning i fremtiden.

18. november 2020
0 kommentarer
Artikel

Klasselotteriet har valgt leadbureau

Efter et udbud har Klasselotteriet nu valgt bureau til sit reklamebudget på 14,4 mio kr. Vinderen er fundet blandt fire klassiske og et nyere bureau.

18. november 2020
0 kommentarer
Artikel

”Lortebog” markedsføres med planlagt shitstorm

Morten Kirckhoff er medforfatter på kogebogen til børn og voksne: Det smager af lort. Han står også bag markedsføringen, der har kastet kras kritik af sig. Heldigvis.

17. november 2020
0 kommentarer
Artikel

Her er Robert/Boisens første kampagne for Venstre

En ny kampagne skal opbygge to ting: Kendskabet til Venstres politiske projekt og tilliden til Jakob Ellemann-Jensen. Samtidig bliver der eksperimenteret digitalt.

16. november 2020
1 kommentar
Artikel

Aros-navnet forsvinder

Aros Kommunikation blev opkøbt af Bording Danmark for et år siden. Nu bliver det aarhusianske bureau helt indlemmet i Bordings organisation. Samtidig bliver den ene af Aros Kommunikations partnere ansvarlig for hele den kreative afdeling i Bording Danmark med 20 medarbejdere.

16. november 2020
0 kommentarer
Artikel

3-direktør med marketingbaggrund stopper

David Elsass forlader 3 til fordel for ”en åben kalender”. Ny direktør for privatmarkedet kommer fra Oister.

13. november 2020
0 kommentarer
Artikel

Matas vandt E-handelsprisen 2020

For især Hesehus var det en god aften i går, da E-handelsprisen blev uddelt i et virtuelt show. Se alle vinderne her.

13. november 2020
1 kommentar
Artikel

Henrik Jensen: Lukning af Grey giver god mening

Fusionsbølgerne går højt i bureaukæderne. De rammer også Danmark, og her kan AKQA og Grey blive et lokalt powerhouse, vurderer bureau-ekspert.

12. november 2020
0 kommentarer
Artikel

To retail-bureauer fusionerer

Begge bureauer har afdelinger i både Danmark, Sverige, Norge og Finland og får tilsammen en årlig omsætning på næsten 100 mio. kr.

12. november 2020
0 kommentarer
Artikel

Grey forsvinder efter 103 år. På sigt også i Danmark

WPP slår AKQA og Grey sammen i AKQA Group. Det sker også herhjemme, men uden hast. For her er situationen lidt speciel – på den gode måde, siger parterne.

12. november 2020
0 kommentarer
En del af Creative Club