
Robuste bureauer kommer bedst ud af coronakrisen
Klumme: Den amerikanske brancheforening 4A’s konkluderer i et nyt white paper, at robuste bureauer kommer bedst ud af coronakrisen. Michael Brochmann ser nærmere på, hvad der ifølge 4A’s kan gøre bureauerne robuste.
Landbrug og Fødevarers sommerkampagne er kynisk spin
Hvis noget af det bedste i verden er at være et landbrugsland, må det bedste være at være tekstforfatter på kampagnen. Det er verdens vildeste spin.
Den bedste investering er de første tre timer
Klumme: Hvorfor briefs skal gentænkes, og hvorfor en workshop er svaret. Det mener Kristina May Pries.
Sådan får man 93% mindre CO2-udledning på reklamefilm
Klumme: Indenfor filmbranchen er man så småt nået til den erkendelse, at filmproduktion er en stor klimasynder, som der skal gøres noget ved. Men hvad kan man gøre og er det overhovedet et relevant problem for reklamebranchen?
Dansk Annoncørforenings opløsning er ikke ironisk, den er tragisk.
Klumme: I modsætning til, hvad Finn Graversen mener i sin klumme fra 17. juni, mangler Dansk Annoncørforening ikke en eksistensberettigelse. Men det er langtfra den eneste urimelige påstand eller halvbagte analyse, som Holger Wilcks føler sig nødsaget til at gendrive her.
Ironisk begrundelse bag lukningen af Dansk Annoncørforening
Klumme: Annoncører distancerer sig typisk fra reklamepriser. Alligevel var det Corona-aflysningen af et award-show, der medvirkede til at koste foreningen livet. Måske fordi foreningen i mange år har kæmpet for at finde en eksistensberettigelse.
Imens vi alle sammen bliver fattigere
Kommentar: Erich Karlsholt fra TBWA taler om, hvordan man kan sove roligt om natten. Lad mig tilføje en kundestrategisk vinkel til den gode nattesøvn.
5 tips til succesfuld onlineannoncering
Klumme: Danskerne bruger i stigende grad digitale platforme frem for at se tv. Det stiller krav til annoncørerne, der skal levere fængende, kreativt og nyt indhold. Peter Togo, business lead for YouTube Danmark, giver råd til, hvordan man annoncerer effektivt.
Hvis ‘Black Lives Matters’ for brands, hvor er så deres sorte bestyrelsesmedlemmer?
Klumme af Mark Ritson: Brands, der hævder at støtte race-retfærdighed på sociale medier uden et eneste sort bestyrelsesmedlem, hjælper ikke sagen. Det er rendyrket hykleri, når brands som Nike, Adidas, Spotify, L’Oréal og Apple deler støtteerklæringer til Black Lives Matters, mener klumme-skribenten.
Der er en afgrundsdyb forskel på at vækste og vokse
Klumme: Der findes veldrevne og profitable virksomheder, som ikke vil vækste, men lever godt af at vokse med opgaven. De viser vejen til løsningen af tidens kriser.
Google har skabt ravage for uforberedte virksomheder
Klumme: I denne klumme giver Thomas Bogh, partner i Bonzer, gode råd til, hvad man kan gøre, hvis virksomhedens onlinetrafik er faldet som følge af Googles nyeste opdatering.
For første gang siger Nike Don’t i stedet for Just do it
Klumme: Nike har blandet sig i raceurolighederne i USA, hvor man i en film sætter sit berømte og stærke slogan i spil.
Forbrugerne er stadig luddovne, hykleriske og selvdestruktive
Klumme: Forvent ikke, at der dukker en etisk forbruger op, når corona-tågen har lagt sig. Vejen til en bæredygtig verden går ikke over etik, men over en forståelse af, hvad der får os til at trives.
Ligestilling i reklamebranchen skal ikke gemmes som en tampon i ærmet
Klumme: Som studerende på vej ind i reklamebranchen, filosoferer Emilie Haugelund om det er et godt sted at arbejde som ung kvinde. Hun har derfor taget en snak med Susan Credle, der er global CCO på FCB samt Trine Qvistgaard, der er ACD på Virtue Danmark, for at få deres syn på, hvordan det er at være kvinde i reklamebranchen.
Bureaudirektør: Gør vi erhvervslivet en bjørnetjeneste?
Der er snarere brug for langsigtede løsninger end for kortsigtet hjælp til den brede del af erhvervslivet, skriver direktør for Publicity, Esben Lind.