Artikler

Klumme

Grøn markedsføring er et bedrag, der fører direkte mod en bæredygtig afgrund

Kommunikations- og marketingbranchen må sadle om for at give menneskeheden og ikke mindst de nye generationer en jord, der er værd at overtage, skriver Lotte Hansen i denne klumme.

29. december 2020
0 kommentarer
Klumme

SEO-branchen må komme klamphuggere til livs

Der findes en del klamphuggere inden for SEO-verden, skriver Joakim Ditlev i denne klumme. Nogle gange får kunden skylden for, at bureauet ikke leverer. Men det kan aldrig blive kundens skyld, mener Joakim Ditlev, der også mener, at branchen må få ryddet op.

17. december 2020
0 kommentarer
Klumme

Animation vinder terræn

Klumme: I mange år har man benyttet animation som formidlingsværktøj af komplekse budskaber til blandt andet børn og unge. Men først i de senere år har flere fået øjnene op for animationsvideoens mange fordele.

15. december 2020
7 kommentarer
Klumme

3 nye og bedre muligheder for annoncører i 2021

Klumme: Ikke alt nyt i 2020 var dårligt nyt. Året bød på markant udvikling og forandring på media- og bureaumarkedet, som annoncørerne kan drage fordel af i deres 2021 marketingindsats.

14. december 2020
0 kommentarer
Klumme

Hvorfor stillede du aldrig det afgørende spørgsmål til mørkets fyrste, Michael Jeppesen?

Klumme: Michael Jeppesen møder statsministerens tidligere stabschef Martin Rossen i et DR2-program og logrer sig underdanigt igennem samtlige 43 minutter. Er han spændt for Rossens spin-vogn, eller ligger der noget andet bag? Det spørger Hanne Feldthus om i denne klumme.

9. december 2020
2 kommentarer
Klumme

Coronaen påvirker vores sociale liv i julen

Klumme: På grund af coronapandemien er store dele af verden lukket ned, og danskerne har for længst vænnet sig til omfattende restriktioner i vores sociale liv. Og det er både til hverdag og højtider, at konsekvenserne kan mærkes. Det viser en spørgeskemaundersøgelse blandt omkring 1000 danskere, som YouGov har lavet sammen med Drum CPH. Drum CPHs managing director, Claus Andersen, kommenterer analysen i denne klumme.

8. december 2020
0 kommentarer
Klumme

Hvilke marketingtendenser kommer til at sparke r… i 2021?

Klumme: Hvert år udkommer Deloitte Insights med sin rapport kaldet Global Marketing Trends, der tager udgangspunkt i godt 2500 adspurgte forbrugere fra udvalgte lande samt 405 C-level-erhvervsledere herunder adskillige CMOs for nogle af verdens største brands. Rapporten typisk fylder godt 80 sider, og derfor har Connected skrevet dette lille ‘executive summary’, der nævner de vigtigste konklusioner og hvilke tendenser, der er værd at holde øje med.

30. november 2020
0 kommentarer
Klumme

Løsningen står lige for: Vi skal have moderniseret Robinsonlisten

Klumme: Mængden af erhvervspost er faldet voldsomt i de seneste år. Det skyldes ikke kun, at virksomheder synes godt om digitale løsninger. Det skyldes også, at direct mail som markedsførings- og kommunikationsværktøj overfor kunderne er forringet ganske markant over en årrække.

26. november 2020
0 kommentarer
Klumme

Danske Bank. Når topledelsen er serie-krænkere af deres blå brand

Klumme: Bestyrelsesformand Karsten Dybvad siger undskyld. Hanne Feldthus spørger, hvad værdien af et blåt brand er i en tid med hastige forandringer.

23. november 2020
1 kommentar
Klumme

Gør din webshop kampklar til årets vigtigste handelsperiode

Klumme: Corona-epidemiens restriktioner fjerner muligheden for køtilbud, og med årets travleste e-handelsperiode lige om hjørnet, bliver konkurrencen om kunderne benhård. Her er fire råd, du skal følge, hvis din webshop skal have succes.

19. november 2020
0 kommentarer
Klumme

Sådan vinder du flere pitches

Klumme: Mange danske bureauer har brug for at få fyldt pipelinen op igen. Meget tyder på, at det i stigende grad skal ske virtuelt. Den virtuelle pitch er nemlig kommet for at blive. Læs Henrik Jensens klumme, hvis du gerne vil vinde flere pitches.

19. november 2020
0 kommentarer
Klumme

Mærsk har lanceret århundredets makværk af en film

Hanne Feldthus er fagligt forarget og hudfletter i denne klumme Mærsk-koncernens film om deres blockchain-satsning.

16. november 2020
3 kommentarer
Klumme

Uncle Grey og AKQA skubber fusion. Men er det klogt?

Grey bliver internationalt lagt ind under AKQA, men i Danmark vil Uncle Grey og AKQA foreløbig fortsætte hver for sig. Spørgsmålet er, om man blot skubber problemerne foran sig. Om det ikke vil være bedre at komme i gang med fusionen.

13. november 2020
0 kommentarer
Klumme

Sådan opnår man kundeloyalitet i et marked fyldt med fristelser

Klumme: Virksomheder kan og bør udnytte dataanalyser til at sikre mere kundeloyalitet. Hvorfor tilbyde forbrugerne krummer, hvis man kan servere hele kagen, skriver Thomas Thorning fra SAS Institute.

13. november 2020
0 kommentarer
Klumme

“Dansk turisme er et digitalt vildnis af ufærdige hjemmesider, døde apps og uinspirerende sociale medier”

Klumme af Peter Svarre: Danmark er ét af verdens mest gennemdigitaliserede lande, men når turisterne rammer vores byer og kyster, møder de et digitalt vildnis af ufærdige hjemmesider, døde apps og uinspirerende sociale medier. Projekterne strander, fordi der er meget få penge og lille vilje til den kedelige og langtrukne drift.

6. november 2020
0 kommentarer
En del af Creative Club